Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija

Zatvori

Čakovec – Štromček

Planiranje projekta započelo je u prvoj polovici 2014. godine da bi implementacija projekta započela u prosincu 2014. godine. Završetak radova  i stavljanje u funkciju bilo je izvršeno 28.5. 2015. godine u razdoblju proslave Dana Grada Čakovca. U 10 dana koliko su e-bicikli na raspolaganju registriralo se 75 građana kao potencijalnih korisnika a bicikli su u […]

Glasaj

Opis

Planiranje projekta započelo je u prvoj polovici 2014. godine da bi implementacija projekta započela u prosincu 2014. godine. Završetak radova  i stavljanje u funkciju bilo je izvršeno 28.5. 2015. godine u razdoblju proslave Dana Grada Čakovca. U 10 dana koliko su e-bicikli na raspolaganju registriralo se 75 građana kao potencijalnih korisnika a bicikli su u tome razdoblju korišteni 468 puta.  U planiranju projekta prikupljane su informacije putem Interneta te posebno pozitivna  iskustva gradova Umaga i Koprivnice.

WEB: http://www.stromcek.hr/

http://www.emedjimurje.hr/grad-cakovec-1/svecano-otvaranje-projekta-stromcek-vrijednog-milijun-kuna

http://www.24sata.hr/regionalne-vijesti/vijest/svecano-otvaranje-projekta-stromcek-vrijednog-milijun-kuna

http://medjimurjepress.net/tag/otvorenje-stromceka/

http://www.cakovec.hr/web/probnom-voznjom-elektricni-bicikli-pusteni-u-promet/img_7884_copy/

Osnovni problem

Građanima se rješava
- potreba za brzim, jednostavnim i fleksibilnim sustavom osobnog prijevoza unutar grada (pogotovo za osobe s teškoćama u kretanju),
- povećava se razina opće mobilnosti u gradu uz obogaćivanje prometne infrastrukture uz vrlo povoljan utjecaj na okoliš a osobito na čistoću zraka,
- potreba za unaprijeđivanjem turističke ponude.

Problem je nastao razvitkom gradskog područja i povećanjem broja osobnih automobila 90-ih godina 20. stoljeća te uvođenjem zabrane prometa za motorna vozila u centru grada. Čakovec je u specifičnom položaju jer zbog relativno male površine ne postoji tradicija organiziranog javnog prijevoza ljudi dok istovremeno raspršenost sadržaja na cijeloj površini grada iziskuje i drugačije potrebe za rješavanje problema u komunikaciji. Sasvim sigurno problem pogađa oko 2.000 ljudi (stanovnike centra grada, osobe s povećanim potrebama, dnevne migrante koji dolaze na posao, turiste i ekološki osvještene građane).

Problem rješavanja prometovanja kroz centar grada predmet je pojačanog interesa javnosti proteklih 20-ak godina i Grad je problem pokušavao ublažiti intervencijama u prometne tokove grada, regulacijom parkirališta sve mjerivo u višemilijunskim iznosima.

Rješavanje problema

Projektom se omogućava prijevoz registriranih korisnika u eksperimentalnom načinu rada do 1. siječnja 2016. godine. Povećana je svijest građana o potrebi korištenja hibridnih i električnih vozila zbog očuvanja okoliša, dodatni razvoj pješačko-biciklističkih staza u gradu (kojih nema u dovoljnoj količini, a kojima bi prometovali i bicikli koji nisu u sustavu javnog prijevoza) – sve to se očituje kroz pažnju medija i raspravama građana na društvenim mrežama. Zbog velike tradicije korištenja bicikla kao prijevoznog sredstva na području Čakovca odabran je upravo projekt razvoja e-bicikla i mogućnost bezgraničnog kretanja na području grada. Ovaj projekt je definitivno uveo novinu u život urbane sredine: u drugim gradovima do sada su uvodili klasične bicikle dok u Čakovcu nije bio organiziran nikakav redoviti javni prijevoz.

Rezultati

U ovome kratkom razdoblju osim redovnog korištenja primjećeno je veće korištenje bicikala za odlazak na sportske i zabavne manifestacije. Primjenom projekta se smanjuju zahtjevi za organiziranjem skupljeg (i najčešće ekološki neprihvatljivijeg) načina javnog prijevoza. Sadašnji sustav se sastoji od 20 elektro bicikala, 30 postolja te 2 pilona (info displaya) a u 10 dana korisničke kartice je preuzelo 75 građana dok su bicikli u tome razdoblju korišteni 468 puta. Očekivani rezultat je i poticanje razvoja mreže prijevoznih sredstava (već je iskazan interes privatnih poduzetnika).

Troškovi projekta

Trošak provedbe projekta je 1.050.000 kn; izvori sufinanciranja su Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u udjelu 40%, dok je iz proračuna Grada Čakovca isplaćeno 60% ukupno predviđenih troškova. Dva zaposlenika gradske uprave bila su aktivno uključenja u vezi pripreme i implementacije projekta a upravljanje sustava povjereno je Gradskom poduzeću „Ekom“.

Drugi učinci projekta

Pojavio se privatni investitor koji bi uložio novac u gradnju istog takvog sustava prijevoza koji bi bio kompatibilan sa gradskim sustavom čime bi se i korisnicima gradskog prijevoza proširilo radijus korištenja bicikala.

Održivost projekta

Da, Grad Čakovec upravo prijavljuje Fondu za zaštitu okoliša projekat proširenja sustava sa još 2 lokacije za pilone i postolja. Također, biti će omogućena kupnja koda tj korištenje bez korisničke kartice kao oblik turističke ponude (kreditnom karticom). Predviđena je i održivost projekta putem javnih reklama