Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija

Zatvori

Osijek – CityHub

Ideja je osmišljena u gradskoj upravi Grada Osijeka. Na stranicama grada Osijeka objavljen je javni poziv za dostavu ponuda za izradu programskog rješenja na temelju projektnog zadatka i procijenjenog vremena izrade. Nakon odabira najpovoljnijeg izvođača pristupilo se u fazu izrade. Djelatnici gradske uprave sudjelovali su u izradi rješenja prvenstveno u definiranju informacijskog toka, zakonskih okvira […]

Glasaj

Opis

Ideja je osmišljena u gradskoj upravi Grada Osijeka. Na stranicama grada Osijeka objavljen je javni poziv za dostavu ponuda za izradu programskog rješenja na temelju projektnog zadatka i procijenjenog vremena izrade. Nakon odabira najpovoljnijeg izvođača pristupilo se u fazu izrade. Djelatnici gradske uprave sudjelovali su u izradi rješenja prvenstveno u definiranju informacijskog toka, zakonskih okvira i posebnih funkcionalnosti. Na temelju dobivenih inputa najpovoljnija firma (BetaWare d.o.o.) u roku 4 mjeseca isporučila je programsko rješenje. Pristupilo se fazi ograničenog javnog testiranja. Putem lokalnih medija pozvalo se građane na live testiranje aplikacije. U fazi testiranja sudjelovalo je preko 100 korisnika, odnosno građana grada Osijeka. Pristigli komentari, zamjerke i pohvale su se obradili i implementirali u novu verziju aplikacije.

Aplikacija je napravljena na temelju podataka i informacija djelatnika gradske uprave, informacijskim tokovima koji se koriste između Uprave i gradskih firmi i u skladu sa nadležnostima lokalne samouprave. Kako je aplikacija primjenjiva i radi u gradu Osijeku, četvrtom gradu po veličini u RH, primjenjiva je i u ostalim gradovima RH uz minimalne preinake (logo, administratori sustava, kontakti itd.)

Aplikacija je službeno puštena u rad 21.svibnja 2015. godine.

Mogućnosti i prednosti CityHuba:

  • Uvijek dostupan :
    • Aplikacija je dostupna na Android ili iPhone mobilnom uređaju u prostoru pokrivenom sa signalom (GPRS, EDGE, 3G, 4G, Wi-Fi…)
  • Detaljniji izvještaji
    • Svaki prijavljeni problem korišten CityHub aplikacijom će biti detaljno pregledan i obrađen u najkraćem mogućem roku. Prijave problema i njihov status rješavanja se može nadzirati unutar “Zadnje prijave” taba ili na interaktivnoj karti koja prikazuje prijavljene komunalne probleme u vašem području.
  • Fotografija i lokacija je važna
    • Uvjet za svaku prijavu je priložena fotografija i GPS lokacija. Aplikacija na jednostavan način omogućava slikanje i automatski definiranje lokacije (GPS-om) problema.
  • Lakoća korištenja
    • Prijava problema je u potpunosti optimizirana – ima samo nekoliko jednostavnih koraka nakon fotografiranja do slanja prijave.

Osnovni problem

Osnovni problem bio je uočavanje problema i nedostataka koji su važni građanima, točnost i pravovremenost informacija (je li to u nadležnosti grada ili ne) i uključivanje građana u rad i nadzor nad radom Uprave (građani su važni).

Problem postoji od uvijek, a manifestira se kao nemogućnost detektiranja svih nepravilnosti/problema zbog ograničenog broj komunalnih redara i djelatnika mjesnih odbora. Nekada kada bi se i uočio problem nije bilo laganog načina da se on evidentira i pošalje, a kamo li da se prati njegovo rješavanje. Ta otežavajuća okolnost odbijala je veliku većinu građana da pomogne gradskoj upravi u kvalitetnijem radu.

Problem je i što su nekada građani u zabludi i misle da gradska uprava ne rješava i/ili ne želi rješavati probleme iako nisu svjesni da ista nema ovlasti/nadležnosti za uklanjanje problema (npr. privatno ili državno vlasništvo, nadležnost županije itd.). Takva neinformiranost stvara neargumentirano nezadovoljstvo radom i učincima gradske uprave.

Problem utječe na cjelokupno stanovništvo grada Osijeka jer manje problema utječe na povećanje standarda i kvalitete života u gradu. Isto tako utječe i na rad gradske uprave i njenu učinkovitost i transparentnost.

Posljedice su ne otkrivanja svih problema a pogotovo onih koji su važni građanima, nepotrebno nezadovoljstvo građana radom gradske uprave jer su u zabludi (problem nije u ingerenciji gradske uprave ali građani to ne znaju te se gradska uprava etiketira kao neučinkovita – problem je na privatnom ili državnom zemljištu/cesti/vlasništvu), ulaganje proračunskih sredstava u prioritete mjesnih odbora i gradskih četvrti koji to nisu, nesvjesno zapostavljanje područja na kojima evidentno postoji problem

Rješavanje problema

Projekt CityHub tj. modul za prijavljivanje komunalnih i sličnih problema omogućuje građanima da putem modernih tehnologija prijave probleme koje su uočili. Na temelju prijave dobivaju povratnu informaciju (situacija, nadležnost, buduća akcija) i/ili ako je moguće brzo uklanjanje problem/nedostatka koje se evidentira slikom. Pored uklanjanja problema, kao primarnog cilja, dodatna pogodnost uključivanje građana u cilju boljeg rada gradske uprave te kvalitetnijeg i ljepšeg grada. Bitno je i da se građanima daje na važnosti i da se njihov glas čuje. Indirektno građani nadziru brzinu i kvalitetu rada gradske uprave (od prijave problema preko povratne informacije do uklanjanja problema).
Postojala su neka slična rješenja ali prvenstveno su bila usmjerena za komunikaciju građani-građanin ( npr. https://www.fixmystreet.com/) ali nisu imala pozadinsko rješenje za delegiranje zadataka unutar gradskog sustava i prema našim potrebama. U RH poznat je jedino Grad Zagreb sa sličnim rješenjem (https://moj.zagreb.hr/) no financijski je Gradu Osijeku bio nedokučiv. Naše rješenje financijski je koštalo je 20ak puta manje.

Rezultati

Kako je projekt CityHub tek nedavno zaživio u javnoj upotrebi (21. svibnja 2015 godine ) teško je govoriti o velikim učincima i mjerenim rezultatima.
Ono što je svakako indikativno i pokazuje ispravnost ulaganja u ovaj projekt je broj preuzimanja aplikacije. U nešto manje od 15 dana CityHub preuzelo je od preko 260 zainteresiranih građana. Većina prijava problema vrši se anonimnim putem dok se trenutno 7 građana identificiralo (registriralo). Anonimni korisnici ne dobivaju povratne informacije o statusu prijavljenom problema, a za razliko od onih koji su se identificirali i ostavili kontakt podatke. Sa dužim korištenjem sustava predviđa se i povećanje broja registriranih korisnika.
I u ovom kratkom periodu vidljivo se povećao broj prijava odnosno korisnika što pokazuje da je CityHub omogućio i olakšao sudjelovanje građana u pristupačnijem i kvalitetnijem obliku, a što mu je i bila svrha.

Troškovi projekta

Troškovi izrade programskog rješenja iznose 59.670,00 kn + PDV (je li pametno odavati??) Izvori financiranja je proračun Grada Osijeka i pozicija za razvoj novih aplikacija.
Posao se raspodijelio na još nekoliko ljudi, prvenstveno kojima je to i bio posao no u manjem obimu odnosno prema internim procesima (samo sa komunalnim redarima i po prijavama telefonom ili osobno što je bilo jako rijetko). U prijelaznom razdoblju opterećene postojećih službenika povećalo se za oko 30 %. Prvenstveno je to uvjetovano znatno većim brojem prijava ali i procesom uhodavanja u primjeni novog rješenja.
Nakon 3 mjeseca očekivano je rasterećenje službenika za 80% u odnosu na isti obim posla prema starom načinu rada.

Drugi učinci projekta

Indirektni učinci su poticanje lokalne IT industrije jer proizvod razvija lokalna IT firma koji će generirati dodatne prihode pa i zapošljavanje.
Ostvarena je mogućnost i revenue share prihoda od daljnje prodaje ove aplikacije. Prihodovana sredstva namijenjena su za razvoj i održavanje same aplikacije i/ili novih aplikacija.
Trenutno su 4 grada u RH voljni primijeniti rješenje koje koristi grad Osijek. Kompletno CityHub rješenje nudi se i u Njemačkoj i Mađarskoj gdje ga je već 5 gradova voljno primijeniti.

Održivost projekta

U planu je modernizirati kompletan proces komunikacije gradske uprave i povezanih tvrtki, a kako bi mogli proširiti dostupnost informacija o aktivnostima unutar gradske uprave i povezanih tvrtku vezanih na istu temu. Na taj način građani bi imali uvid u naloge i radove koje učinjeni temeljem internih procesa.
Dugoročni planovi su povećanje opsega dostupnih informacija (servisne i važne obavijest PUSH notifikacijama) te integriranje i informatiziranje ostalih područja djelatnosti koje su u ingerenciji Grada i gradskih tvrtki.