Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija

Zatvori

Velika Gorica – pametniji okoliš (elektromobilnost)

Tijekom 2013. godine Grad Velika Gorica je nabavio 3 bicikla, 1 skuter i 1 bicikl na elektro pogon. Odmah po nabavci prometni i komunalni redari su počeli koristiti bicikle i skutere za svoj svakodnevni rad. U gradskoj upravi trenutno 6 prometnih i komunalnih redara koristi bicikle i skutere. Također manji dio djelatnika gradske uprave koriste […]

Glasaj

Opis

Tijekom 2013. godine Grad Velika Gorica je nabavio 3 bicikla, 1 skuter i 1 bicikl na elektro pogon. Odmah po nabavci prometni i komunalni redari su počeli koristiti bicikle i skutere za svoj svakodnevni rad. U gradskoj upravi trenutno 6 prometnih i komunalnih redara koristi bicikle i skutere. Također manji dio djelatnika gradske uprave koriste bicikle i skuter prilikom rada na terenu ili izlaska iz svojih ureda u poslovne svrhe. Tijekom praktične primjene nema neočekivanih problema, a djelatnici koji koriste bicikle i skuter su vrlo zadovoljni projektom iz razloga što doprinose čišćem zraku i zelenijem okolišu, ali su i puno pokretljiviji u odnosu kada su svoje radne zadatke obavljali koristeći atuomobil

Osnovni problem

Grad Velika Gorica je šesti grad po veličini u Republici Hrvatskoj s preko 60.000 stanovnika, koji se nalazi na prometnom pravcu Zagreb – Sisak kojim dnevno prolazi i do 100.000 vozila. Do kraja 2010. godine cjelokupni navedeni tranzitni promet je prolazio kroz centar grada. Ipak tada je Vlada RH otvorila prvu dionica velikogoričke obilaznice (nepunih 4 kilometra) te je većina prometa preseljena na obilaznicu čime su gradske prometnice „odahnule“, a i sami građani. Krajem 2013. godine je pak otvorena u cijelosti velikogorička obilaznica, a i Grad Velika Gorica je odlučio jedan dio, jedne od glavnih prometnica koje prolaze kroz gradsko središte ograničiti na brzinu od 40 km/h odnosno uvesti zonu „smirenog prometa“, što je rezultiralo ukidanjem jedne od prometnih traka te svođenje prometa u jednu prometnu traku. Sve te aktivnosti doprinijele su poboljšanju kvalitete zraka i okoliša u samom centru grada te samog prometa. Iz navedenog je vidljivo da je Grad Velika Gorica dugi niz godina imao problema s prekomjernom količinom prometa u svojem središtu, koje su posljedice bile dodatno zagađen zrak, lošija kvaliteta života, ali i otežano se prometovalo kroz grad.

Rješavanje problema

Gradska uprava je odlučila 2013. godine kupiti 3 bicikla, 1 skuter na električni pogon te 1 bicikl na električni pogon koji koriste prometni i komunalni redari prilikom obilaska gradskih lokacija te u svom svakodnevnom radu.
Gradska uprava pokušava svojim primjerom korištenja bicikala i motora na elektro pogon u svojem svakodnevnom radu potaknuti i ostalo građanstvo na uporabu bicikala i motora na elektro pogon u svakodnevnom životu kako bi promovirali zeleniji okoliš, čišći zrak, a i sportske aktivnosti.
Također gradska uprava korištenje bicikala i skutera na elektro pogon doprinosi smanjenju gužve na prometnicama te doprinosi čišćem i zelenijem okolišu.

Rezultati

Glavni rezultat ovog projekta je promocija korištenja i ostalih prijevoznih sredstava koji ne zagađuju okoliš te koji su puno praktičiniji u odnosu na automobile.
Naravno, prilikom svakodnevne uporabe bicikala i skutera od strane gradskih djelatnika ušteđena su proračunska sredstva na način da su se poslovi izvan ureda obavili, a pritom se nisu koristila klasična vozila koja koriste gorivo kao pogonsko sredstvo te time nije stvaran trošak.
Što se tiče korištenja bicikala i skutera na elektor pogon od strane komunalnih i prometnih redara trošak koji se prije stvarao (gorivo za automobile) je umanjen za više od 80%.

Troškovi projekta

Ukupan trošak projekta (nabavka 3 bicikla, 1 skutera te 1 bicikla na elektro pogon) su bila oko 20.000 kuna.

Drugi učinci projekta

Nakon nabavke navedenih bicikala i skutera, gradska tvrtka VG Čistoća d.o.o. je nabavila 2 automobila na elektro pogon čime dodatno pridonose promociji korištenja alternativnih načina prijevoza od uobičajenih klasičnih te korištenja ostalih izvora energije te doprinose čišćem zraku i zelenijem okolišu.

Održivost projekta

Grad Velika Gorica planira u narednom periodu nastaviti koristiti nabavljene bicikle i skuter te time i nastaviti s promocijom korištenja alternativnih oblika prijevoza kao i alternativnih izvora energije. Također Grad Velika Gorica planira u narednom periodu nabaviti dodatne bicikle kako bi i ostali djelatnici mogli koristiti ovaj način prijevoza.
Isto tako u planu je projekt kojim će se nabaviti elektro bicikli koji bi se postavili na određene lokacije u Gradu i tako bili dostupni i cjelokupnom stanovništvu Grada Velike Gorice.