Obitelj na more, a pas…?

Postavljanjem prvih billboarda počela je tradicionalna ljetna kampanja udruge Prijatelji životinja pod nazivom „Obitelj na more, a pas na ulicu?!” kojom se šalje jasna poruka protiv napuštanja ljubimaca prije godišnjih odmora te se potiče mikročipiranje koje je ujedno i zakonska obaveza.
Kampanja nosi konkretnu „financijsku“ poruku o tome da je izbjegavanje mikročipiranja pasa kažnjivo novčanim iznosom i do 6000 kuna te poziva vlasnike na odgovornost.
Iako zakonska obaveza postoji još od 2004. godine, u Hrvatskoj je i dalje nemikročipirano i do 30 posto pasa. Takva situacija pridonosi povećanju broja napuštenih životinja, osobito u ljetnim mjesecima za vrijeme godišnjih odmora, a osim životinja ispaštaju, kao i obično, odgovorni građani – porezni obveznici čijim se novcima financira zbrinjavanje napuštenih životinja i rad skloništa. Mikročipirani pas je cijepljen, zna se tko je njegov skrbnik i doista nema razloga da se tolerira neodgovornost manjine na teret odgovorne većine i životinja.
Novi Zakon o zaštiti životinja, koji je upravo u saborskoj proceduri, donosi strože zakonske odredbe u cilju odgovornog postupanja i skrbnika životinja i lokalnih zajednica pa je na gradovima da odredbe primijene i na taj način „popune“ proračune, a na prekršitelje konkretno i učinkovito djeluju.
Prijatelji životinja, u suradnji s Udrugom gradova, a u sklopu kampanje izradili su informativni letak o obavezama skrbnika pasa prema Zakonu o zaštiti životinja. Svim gradovima nude gotovu grafičku pripremu letka za tisak. Distribucija je moguća uz račun za komunalne usluge i sl., čime gradovi o istom trošku mogu ispuniti jednu od obaveza propisanih Zakonom.
Više informacija o kampanji i kako pomoći životinjama možete dobiti putem e-mail adrese prijatelji.zivotinja@inet.hr ili na http://www.prijatelji-zivotinja.hr/