Digitalna pismenost

Kako je uvodno 21. lipnja o temi „Spremnost javnih politika za e-uključivost populacije 54+“ bilo i najavljeno, autorica, dr. sc. Robertina Zdjelar, daje pregled podataka o digitalnom jazu, digitalnoj pismenosti i aktivnom starenju. U prethodnom članku autorica je prezentirala temu digitalnog jaza, a u ovom je tema digitalna pismenost.
Digitalna pismenost, e-pismenost, e-vještina, e-kompetencija, računalna pismenost, medijska pismenost su pojmovi koji upućuju na sposobnost korištenja digitalnog medija i sadržaja. O razinama digitalne kompetencije pisali su Gallardo-Echenique, Janaina, Marqués Molías, Esteve-Mon (2015). Također može se reći da je u znanstvenim istraživanjima pojam „digitalna pismenost“ definiran kao vještina ili pismenost ili kompetencija koju onda autori dodatno opisuju kao digitalnu, informacijsku, medijsku, tehnološku i slično, što ovisi o domeni istraživanja. Vještine su atribut korištenja informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) prema validiranom Općem teoretskom konceptualnom modelu za praćenje e-uključivosti (Žajdela Hrustek, 2015). Uvid u rezultate meta analize (Tablica 1.), koju su proveli Martínez-Bravo, Sádaba-Chalezquer, Serrano-Puche (2020) pretraživanjem ključnih riječi članaka, relevantan je izvor podataka za mjerenje spremnosti javnih politika e-uključivosti populacije 54+.
Ostatak zanimljivog članka možete pročitati u dokumentu: