Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija

Zatvori

Dubrovačko Oko

Sustav Dubrovačko Oko dostupan je svim korisnicima od 19. srpnja 2016. Najveća skupina korisnika sustava su građani, kao prijavitelji problema, ali u pozadini prijave primaju gradski odjeli i firme koji su sekundarni korisnici sustava. Sustav trenutno broji više od 1000 korisnika, koji dnevno pošalju do desetak prijava. Javnost je pozitivno prihvatila cijeli projekt i aktivno […]

Glasaj

Opis

Sustav Dubrovačko Oko dostupan je svim korisnicima od 19. srpnja 2016. Najveća skupina korisnika sustava su građani, kao prijavitelji problema, ali u pozadini prijave primaju gradski odjeli i firme koji su sekundarni korisnici sustava. Sustav trenutno broji više od 1000 korisnika, koji dnevno pošalju do desetak prijava. Javnost je pozitivno prihvatila cijeli projekt i aktivno ga koristi, zbog čega je grad već odlučio ići u nadogradnju sustava Dubrovačkog Oka s novim funkcionalnostima. Nova verzija je već u izradi, a u javnost će biti objavljena do 1. veljače 2017.

http://www.poslovni.hr/tehnologija/rijeseno-vec-vise-od-polovice-prijavljenih-komunalnih-problema-318217

Osnovni problem

Komunikacija između građana i gradske uprave je temeljena na stabilnim komunikacijskim metodama koje omogućuju svim građanima da ostvare svoja prava i sudjeluju u životu zajednice. Problem se nastao modernizacijom komunikacijskih usluga i metoda koje svi koristimo u privatnom životu, no modernizacija istih usluga nije provedena sa strane gradske uprave. Postojeće metode komunikacije s gradom nisu bile pristupačne ni atraktivne, zbog čega dolazi pada interakcije građana s upravom. Posljedice problema su operativne prirode, gdje grad nema dovoljan broj zaposlenika da nadzire i pravovremeno reagira u slučaju raznih komunalnih problema ili oštećenja (Pokvarena javna rasvjeta, napuknuće vodovodne cijevi, otpad na ulicama…). Proces prijave nekog od komunalnih problema bio je nepotrebno spor jer građani nisu imali adekvatan kanal za prijavu.

Rješavanje problema

Dubrovačko Oko je IKT sustav za prijavu komunalnih problema gradskoj upravi. Sustav se sastoji od Internet stranice http://dubrovacko-oko.hr/ i mobilnih aplikacija za Apple iOS i Android pametne telefone. Mobilne aplikacije omogućuju građanima da na moderan i jednostavan način slikaju komunalni problem, dodjele opis i lokaciju, te prijavu pošalju administratoru sustava koji potom prijavu prosljeđuje odgovarajućem odjelu ili gradskoj firmi. Transparentnost sustava je osigurana na način da svi građani mogu vidjeti sve odobrene prijave i njihov trenutni status ili rješenje. Ovaj sustav je uveden jer značajno podiže efikasnost pri prijavi i detekciji kvarova infrastrukture u nadležnosti grada, a zapravo je nastavak na standardne sustave prijava komunalnih problema starijim metodama kao telefon, e-mail…

Rezultati

Osim što sustav broji preko 1000 građana-korisnika, te upravne odjele i gradske firme, do danas je prijavljeno ukupno 507 prijava komunalnih problema u nadležnosti grada. Od toga je riješeno 317 prijava, odnosno 62%. Sustav je pozitivno djelovao i na brzinu rješavanja problema – 85% prijava koje grad primi preko sustava Dubrovačkog Oka se riješi u manje od 15 dana.

http://dubrovacko-oko.hr/statistics

http://www.slobodnadalmacija.hr/dalmacija/dubrovnik/clanak/id/320247/dubrovacko-oko-rjesava-komunalne-probleme

http://dubrovackidnevnik.rtl.hr/vijesti/grad/predstavljeno-dubrovacko-oko-gradani-od-danas-mogu-fotografirati-i-slati-komunalne-probleme-foto

Troškovi projekta

Vrijednost cijelog projekta iznosi 67.000,00 kn, a projekt je u potpunosti financiran iz gradskog proračuna. Sustav je izradio lokalni startup Enum Software j.d.o.o., a administraciju nad sustavom je preuzeo Odjel za informatičke djelatnosti grada Dubrovnika. Dodatnog zapošljavanja nije bilo, a cijelu administraciju vodi jedan zaposlenik. Povećanje opterećenja nije poznato.

Drugi učinci projekta

Temeljem statistike korištenja i tipova problema koji su prijavljeni detektirane su kategorije problema koje posebno smetaju građanima.
Pokrenut projekt zamjene svih šahtova na prometnicama sa šahtovima nove generacije koji ne prave buku kad vozila preko njih prolaze.

http://dubrovackidnevnik.rtl.hr/vijesti/grad/kraj-lupanju-na-cestama-vodovod-krenuo-u-zamjenu-ostecenih-sahtova-foto

Zbog Dubrovačkog Oka i pozitivnog iskustva interakcije između građana i uprave grad je odlučio aktivnije razmotriti ideju participativnog budžetiranja za 2017, a ideja je napraviti online platformu na kojoj će svi građani moći predlagati i glasati za projekte koji bi po završetku glasovanja ušli u gradski proračun.

Održivost projekta

Da, sustav se pokazao uspješnim i to je prepoznato od grada i javnosti, zbog toga će se vršiti redovito održavanje i nadogradnje. Sljedeća nadogradnja sustava je već u izradi i uključuje sljedeće funkcionalnosti:

Nove funkcionalnosti:
• Na stranici za eksternu promjenu rješenja dodat obavezni odabir datuma rješenja
• 5 dana prije datuma rješenja poslat mail sa podsjetnikom na tu prijavu Administratoru
• Filter mape po vremenu i tipovima
• Za prijave koje su izvan nadležnosti dodati mogućnost da se proslijedi nadležnim državni i županijskim tijelima
• Nova stranica na administratorskom sučelju za pregled promjena statusa prijava
• Nova stranica za pregled svih komentara korisnika
• Odvojiti prijave stranaca i lokalnih korisnika
• Pri registraciji dodat obavezno polje koje će omogućiti raspoznavanje je li korisnik stranac ili građanin
• Pregled mojih prijava na mobitelu
• Omogućiti promjenu zaboravljene lozinke
• Omogućiti dodjelu nadležnosti za više Upravnih Odjela

Dokumenti

Provoditelj projekta