Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija

Zatvori

Rijeka – KeshUp

  KeshUp je edukativna računalna igra o poduzetništvu nastala u radionici riječke tvrtke Kreativni odjel u sklopu projekta EnterYOUTH-Jačanje poduzetničkih kapaciteta mladih. Radi se o projektu Grada Rijeke, u kojem su partneri bili i RRA Porin, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Školski centr Ptuj i Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj. Projekt je sufinanciran sredstvima EU kroz […]

Glasaj

Opis

 

KeshUp je edukativna računalna igra o poduzetništvu nastala u radionici riječke tvrtke Kreativni odjel u sklopu projekta EnterYOUTH-Jačanje poduzetničkih kapaciteta mladih. Radi se o projektu Grada Rijeke, u kojem su partneri bili i RRA Porin, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Školski centr Ptuj i Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj. Projekt je sufinanciran sredstvima EU kroz Program prekogranične suradnje IPA Slovenija – Hrvatska. Igru je izradila riječka tvrtka Kreativni odjel na inicijativu i prema uputama Grada Rijeke. KeshUp od igrača zahtijeva umijeće brzog reagiranja, strateškog planiranja i kompleksnog rješavanja problema te dokazano razvija sposobnost zaključivanja, kreativnost, inteligenciju, te brzinu snalaženja u novim situacijama. Igra se igra u virtualnom okruženju Grada Rijeke i Ptuja i dvojezična je. Igrači se mogu okušati u poduzetništvu u pet različitih djelatnosti. Pri tome će se susretati sa nizom izazova, od učinkovitosti radnika, upravljanja zalihama, odnosima s dobavljačima i opremanjem poslovnog prostora do inspektora, računa i plaćanja, odnosa s kupcima i njihovim zahtjevima. U igri će najbolje rezultate imati oni koji uspiju balansirati između troškova i prihoda. Samu igru je Grad intenzivno promovirao, čak i prije nego je plasirana na tržište. Ideja same igre je prezentirana riječkim osnovnoškolcima – polaznicima programa K.E.Š., Kreativno – edukativne škole koji od 2008. godine provodi Grad u suradnji s Domom mladih. Naše buduće korisnike smo aktivno uključili u samu izradu igre, pa tako s ponosom možemo reći da je naziv KeshUp potekao od njih, te da su svojim komentarima, primjedbama i prijedlozima sudjelovali u unaprjeđenju igre. Igra je službeno prezentirana u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke 05. lipnja 2015. godine i otada je dostupna na službenoj web stranici projekta EnterYOUTH http://www.enteryouth.eu/. Do sada je stranica imala 3.677 posjeta, a u igri sudjelovalo 1118 osoba,  (29.09.2016). Igra je prezentirana u hrvatskim ekonomskim školama, a kako projekt EnterYOUTH nije bio isključivo hrvatski – igra se ne zadržava samo na hrvatskom (riječkom) terenu, već se aktivno koristi i u Sloveniji. Osnovni problem s kojim smo se susreli u kreiranju igre i postavljanju njenih parametara je bila realna mogućnost naknadne promjene zakonodavnih propisa. Htjeli smo stvoriti alat za učenje o poduzetništvu koji neće zastarjeti čim se promijeni kakav propis, te alat koji će se po potrebi moći prilagoditi i za druga tržišta (ne samo hrvatsko i slovensko). Zbog toga je odlučeno da će se razviti fleksibilan ekonomski sustav koji podržava neograničeni broj specifičnih zakonodavstava, dakle sustav koji će omogućiti daljnju nadogradnju same igre.

 

Osnovni problem

Projekt KeshUp nastoji riješiti problem nedostatne uključenosti mladih u poduzetništvo. Mlade osobe u Hrvatskoj i Rijeci spadaju u jednu od najranjivijih skupina s aspekta zapošljavanja i poduzetništva, što je eskaliralo 2008. god. nastupanjem globalne ekonomske krize. Jedan od glavnih uzroka visoke stope nezaposlenosti mladih i malog broja mladih poduzetnika je upravo nedostatak poduzetničkih znanja i vještina mladih.

Rješavanje problema

KeshUp je inovativan alat za učenje mladih od 13-18 godina, ali i svih zainteresiranih, o svijetu poduzetništva. Kroz KeshUp mladi razvijaju motivaciju za postizanje uspjeha i stvarno pokretanje poduzetničkih aktivnosti, usvajaju osnove poduzetništva na zabavan način i mogu poboljšati i testirati svoja poduzetnička znanja i vještine, uključujući i spremnost za ulazak u poduzetnički svijet. Kada smo razmišljali o tome kako razviti poduzetnički duh kod mladih osoba i kako jačati kapacitete mladih za bavljenje poduzetništvom, vodili smo se idejom da učenje o poduzetništvu mora biti edukativno, zabavno i interaktivno, te da je ključno pristup prilagoditi ciljanoj skupini. Htjeli smo da mladi na kreativan i inovativan način usmjere svoju energiju, poboljšaju i testiraju svoja znanja, da se zabavljaju učeći i na taj način pobude poduzetnički duh u sebi. KeshUp predstavlja novu ideju i korištenje novih tehnologija i multimedije u edukaciji i osposobljavanju mladih za poduzetništvo.

Rezultati

Glavni rezultati su broj mladih koji su kroz sudjelovanje u igri naučili osnove poduzetništva i stekli pozitivan stav prema poduzetništvu (1118 igrača je odigralo 6747 igara, a trenutno posluje 844 virtualnih poduzeća). Kroz KeshUp i njemu slične projekte, Grad Rijeka stvara temelje na kojima će naši mladi građani izrasti u generatore gospodarskog i društvenog rasta. Kroz KeshUp stvaramo buduće korisnike našeg Start-up inkubatora (u kojem mladi razvijaju svoje poslovne ideje), poduzetničkih inkubatora (u kojima poduzetnicima početnicima osiguravamo prostor i savjetodavnu pomoć) i mjera sufinanciranja poduzetnika početnika. Pratimo mlade u njihovom razvoju, usmjeravamo ih u poduzetničke vode i stvaramo generacije budućih uspješnih riječkih poduzetnika. Računalna Igra “KeshUp”, dobila je priznanje od strane MEDEA Awards komisije koja je ovu računalnu simulaciju svrstala u jedan od jedanaest najboljih projekata te vrste na svijetu u konkurenciji od čak dvije stotine prijavljenih.

Troškovi projekta

Trošak izrade računalne igre te izrade i održavanja web stranice na kojoj je igra dostupna iznosio je 403.500,00 kuna. Projekt EnterYOUTH u sklopu kojeg je igra nastala je sufinanciran sredstvima EU iz Programa prekogranične suradnje IPA Slovenija – Hrvatska. Tako da je izrada igre i web stranice financirana sredstvima proračuna Grada Rijeke (15%) i sredstvima EU (85%).

Drugi učinci projekta

Potaknuti uspjehom KeshUp-a i zainteresiranošću mladih za korištenjem novih tehnologija u edukaciji o poduzetništvu, kreirali smo i Plan Up – aplikaciju za izradu jednostavnog poslovnog plana. Uz pomoć Plan Up-a korisnici mogu na jednostavan način izraditi okvirnu analizu poslovanja imaginarne ili stvarne tvrtke. I drugi gradovi u Hrvatskoj su prepoznali vrijednost projekta KeshUp, pa smo ove godine bili pozvani da igru prezentiramo učenicima Ekonomske i birotehničke škole u Bjelovaru.

Održivost projekta

KeshUp je održiv projekt, osmišljen s ciljem buduće nadogradnje i razvoja. Upravo iz tog razloga je jedan od uvjeta izrade igre bio razvijanje fleksibilnog ekonomskog sustava koji podržava neograničeni broj specifičnih zakonodavstava. Trenutno je dostupno stavljanje igrača u ulogu proizvođača pekarskih proizvoda, lijekova i softvera ili u ulogu trgovca nekretninama i građevinara, a razmatramo mogućnost dodavanja novih djelatnosti, kao i proširenje ostalih parametara, primjerice na način da omogućimo igračima da odaberu potencijalni poslovni prostor u virtualnom gradu. Mogući novi korak za igru bio bi i razvoj mobilne aplikacije, koje sve više postaju alat moderne nastave.

Provoditelj projekta

Grad Rijeka