U Zadru će tijekom svibnja i lipnja Udruga gradova organizirati miniciklus edukacija o upravljanju infrastrukturnim vodnokomunalnim projektima. Tijekom tri dvodnevne obuke, polaznici će biti pripremani za sve ključne faze: od pripreme i dizajna do razvoja i provedbe projekta. Sudjelovanje za članove Udruge gradova je besplatno!
Trideset predstavnika općina, gradova i isporučitelja vodnih usluga okupilo se na obuci ”Priprema infrastrukturnih projekata u vodnokomunalnom sektoru” koja se istodobno, tijekom 9. i 10. studenoga, održala u Rijeci i Osijeku, a koju su zajednički organizirali Udruga gradova u RH i Udruga općina u RH.
U Splitu je 15. travnja održana prva obuka za lokalne dužnosnike i direktore isporučitelja vodnih usluga u okviru projekta Local Leaders in South-east Europe: Lead for Change (LLSEE). Na skupu je sudjelovalo 18 participanata, pretežno iz Zadarske, Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije.
Obuka o upravljanju u vodnokomunalnom sektoru je nastala kao rezultat projekta LLSEE koji se provodio od 2014. do 2016. u četiri države regije – Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija i Srbija. Svrha obuke jest jačanje liderskih i upravljačkih kompetencija lokalnih donositelja odluka i menadžera komunalnih poduzeća za planiranje i provođenje investicijskih projekata u području vodoopskrbe i odvodnje. Ciljane skupine su dužnosnici i zaposlenici jedinica lokalne samouprave te viši i srednji kadar u isporučiteljima vodnih usluga.
Sistematizirani paket obuke pažljivo je osmišljen, imajući u vidu potrebe svih ciljanih skupina kao i minimalne standarde za visoku kvalitetu isporuke obuke.
Obuka se sastoji od pet tematskih modula:
1) Djelotvorna organizacija i učinkovito upravljanje komunalnim uslugama;2) Priprema infrastrukturnih investicijskih projekata;3) Razvoj infrastrukturnih investicijskih projekata;4) Provedba infrastrukturnih investicijskih projekata;5) Strateško planiranje i upravljanje utemeljeno na rezultatima.
U pripremi i provedbi obuka koriste se visoki metodološki standardi učenja odraslih osoba koje je razvio GIZ (Njemačko društvo za međunarodnu suradnju); naglasak je na potrebama korisnika, usvajanju praktičnih znanja, proučavanju studija slučaja (case studies) te razmjeni iskustava između profesionalnih kolega.
Broj sudionika obuke ograničen je na maksimalno 20 osoba, što omogućava kvalitetni kolektivni rad i dozvoljava svakom sudioniku aktivnu participaciju u obuci.
Trajanje:
2 dana (12-16 sati, ovisno o modulu)
Lokacija održavanja:
u gradskim regionalnim centrima.
Termini održavanja:
Modul ''Priprema infrastrukturnih investicijskih projekata'' (Zadar, 25-26. svibanj 2017.)
Modul ''Razvoj infrastrukturnih investicijskih projekata'' (Zadar, 8-9. lipanj 2017.)
Modul ''Provedba infrastrukturnih investicijskih projekata'' (Zadar, 13-14. lipanj 2017.)
Predavači:
Sedam posebno obučenih predavača (trenera) provodi obuke u Hrvatskoj. Predavači/-ce dolaze iz različitih profesionalnih pozadina (lokalna samouprava, znanost, privatni i javni sektor) što jamči raznolika iskustva i omogućava potrebnu fleksibilinost kod pripreme i obrade modula na osnovi predznanja i potreba sudionika.
Popis predavača možete pogledati ovdje.
Kotizacija:
Za zaposlenike uprava gradova koji su članovi Udruge gradova kotizacija je besplatna.
Za ostale sudionike (zaposlenici gradova nečlanova ili komunalnih poduzeća i isporučitelja vodnih usluga) kotizacija je 1.100,00 kn. PDV nije uključen u cijenu i ne obračunava se na iznos kotizacije.
Cijena kotizacije pokriva: sudjelovanje na obuci, trošak trenera i gostujućih predavača, radne materijale u digitalnom i tiskanom izdanju, dnevno osvježenje, dva ručka te organizirani prijevoz (u slučaju terenske posjete nekoj vodnokomunalnoj građevini ili isporučitelju vodnih usluga).
Materijali:
Radni materijali dostavljaju se elektronskim putem prijavljenim sudionicima uoči svake obuke te se razlikuju ovisno o modulu. Materijali koje prilažemo u nastavku daju uvod i širi kontekst problemu upravljanja vodnokomunalnim sektorom te mogu poslužiti kao opća priprema za obuku: