Pozivamo vas na završnu konferenciju projekta Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima, koja će se održati u četvrtak 26. listopada 2023. od 9.30 do 14.30 sati u prostorijama HUB385 (Ulica Franje Petračića 6, 10000 Zagreb) u organizaciji Mreže Cjeloživotno učenje za sve. Udruga gradova jedna je od članica Mreže.
U sklopu projekta Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima izradili smo nacrt preporuka za unapređenje pravičnosti i uključivosti javnih politika osnovnoškolskog obrazovanja. Perspektiva osnivača nam je bitna, napišite svoj osvrt/komentar/sugestiju/konstruktivnu kritiku na nacrt dokumenta.
U sklopu projekta Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima izradili smo nacrt preporuka za unapređenje pravičnosti i uključivosti javnih politika ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Perspektiva osnivača nam je bitna, napišite svoj osvrt/komentar/sugestiju/konstruktivnu kritiku na nacrt dokumenta.
U sklopu projekta Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima objavljen je članak pod nazivom Pokazatelji sudjelovanja u obrazovanju odraslih u RH: nalazi recentnih europskih istraživanja. Autori rada su dr.sc. Teo Matković i Katarina Jaklin iz Instituta za društvena istraživanja.
Nastavno na nedavno objavljen poziv za komentiranje nacrta Eksperimentalnog programa Osnovna škola kao cjelodnevna škola, Mreža Cjeloživotno obrazovanje za sve prikupila je komentare i dala svoj doprinos na e-Savjetovanju. Tekst priopćenja Mreže donosimo u nastavku.
Centar za mirovne studije održao je 2. ožujka okrugli stol pod nazivom “Kako do jednakog pristupa obrazovanju?”. Temu vrlo blisku radu Mreže Cjeloživotno učenje za sve pratili smo sa zanimanjem. Na temelju recentnih istraživanja razgovaralo se s istraživačima te predstavnicima sindikata, jedinica lokalne samouprave, obrazovnih institucija i nevladinih organizacija o preporukama i rješenjima gorućih problema koji generiraju nejednakosti.
U sklopu projekta Tematska mreža „Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“, održane su edukativne radionice na temu inkluzivnog vođenja škola te institucionalnih otpora uvođenju inkluzije u škole i vrtiće.
U sklopu projekta kroz cijelu godinu provodila su se istraživanja na svim obrazovnim razinama, održan je niz edukacija za temeljne i pridružene članove Mreže, uspješno se zagovaralo, a održana je i serija od desetak radionica s ciljem izrade policy preporuka.
U sklopu projekta Tematska mreža „Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“, doc.dr.sc. Anka Kekez Koštro održala je edukaciju članovima Mreže o procesu donošenja javnih politika i procjeni društvenog utjecaja.
Tematska mreža "Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima"
Trajanje
28. listopada 2020. – 27. listopada 2023.
Nositelj
Institut za razvoj obrazovanja
Partneri
Udruga gradova u Republici Hrvatskoj, Forum za slobodu odgoja, Udruga roditelja Korak po korak, Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, Akademija za politički razvoj, Nansen dijalog centar, Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas”, Pučko otvoreno učilište Zagreb, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Vrijednost
3.542.852,64 HRK
Izvori financiranja
85% se financira sredstvima Europskog socijalnog fonda - Tematske mreže za društveno-ekonomski razvoj te promicanje socijalnog dijaloga u kontekstu unapređivanja uvjeta rada, a 15% sredstvima Državnog proračuna
Opis projekta
Svrha projekta je jačanje kapaciteta OCD-a za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupno cjeloživotno obrazovanje, čime se stvara preduvjet za značajniji utjecaj OCD-a na smanjivanje obrazovnih nejednakosti u Hrvatskoj.
Osnovni ciljevi projekta:
1. Oformiti inovativnu „Tematsku mrežu za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ radi umrežavanja i jačanja kapaciteta barem dvanaest udruga i tri druge ustanove za učinkovitiji rad na zagovaranju javnih politika u cijeloj vertikali obrazovnog sustava
2. Provesti četiri znanstvena istraživanja u suradnji znanstvene zajednice i udruga o dimenzijama obrazovnih nejednakosti na razini:
• predškolskog odgoja i obrazovanja / osnovnog obrazovanja
• srednjeg obrazovanja
• visokog obrazovanja
• obrazovanja odraslih
3. Održati šest strukturiranih dijaloga s donositeljima odluka (na nacionalnoj i lokalnoj razini), obrazovnim ustanovama i korisnicima obrazovnog sustava radi utvrđivanja društvenih potreba, raspravljanja rezultata istraživanja i zagovaranja preporuka za obrazovnu politiku