Nacrt Nacionalnog plana razvoja sustava obrazovanja do 2027. dostupan je za komentiranje. Poseban dio posvećen je analizi potreba i potencijala te glavnim izazovima u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovnoškolskog obrazovanja te predloženim mjerama. Pogledajte…
S ciljem osnaživanja projektnih partnera i pridruženih članova mreže održane su edukacije o obrazovnom sustavu i istraživačkim metodama u obrazovanju te o glavnim statističkim pokazateljima i redovnim istraživanjima u području obrazovanja s osvrtom na hrvatske izvore i europsku perspektivu.
U sklopu projekta Tematska mreža „Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ provedeno je istraživanje o obrazovnim nejednakostima u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju te osnovnoškolskom obrazovanju. Pozivi za sudjelovanje u istraživanju upućeni su svim predškolskim ustanovama i osnovnim školama u Hrvatskoj te je kroz tri mjeseca istraživanja prikupljen reprezentativan uzorak.
U sklopu projekta, pokrenuta je web stranica Obrazovanje za sve. Stranica je mjesto na kojem ćete moći saznati sve novosti o radu Mreže, članovima, rezultatima strukturiranog dijaloga te najnovijim istraživanjima. Jedno od trenutno aktualnih istraživanja bavi se mogućnostima prevencije obrazovne nejednakosti djece rane, predškolske i osnovnoškolske dobi. Gradovi mogu dati svoj doprinos, u nastavku pročitajte kako…
Na okruglom stolu Mreže Cjeloživotno učenje za sve predstavljena je publikacija „Obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj – izazovi i potrebe iz perspektive dionika sustava“ koja donosi jedinstven pogled na obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj iz perspektive cijele obrazovne vertikale.
U sklopu mreže Cjeloživotno učenje za sve održane su dvije edukativne online radionice. Fokus edukacija bio je na zagovaranju prava djece i kritičkom osvrtu na politike za djecu, a bilo je riječi i o ranoj intervenciji u djetinjstvu, izrazito važnoj temi koja je u javnom diskursu nedovoljno zastupljena.
Prema novom prijedlogu Pravilnika o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u 1. razred srednje škole predlaže se ukidanje dodatnog boda za učenike sa zdravstvenim teškoćama te za učenike koji žive u otežanim uvjetima obrazovanja. Mreža Cjeloživotno učenje za sve, smatra da su predložene izmjene nepravedne te da nisu u skladu s ciljevima Vlade RH za osiguravanje jednakih mogućnosti u obrazovanju.
Konferencija je organizirana u suradnji Ureda UNICEF Hrvatska i Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Javnosti su predstavljeni osnovni rezultati programa „Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi“ i raspravljeno je o mogućnostima njihove primjene u unapređivanju inkluzivnog ranog i predškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj.
Institut za društvena istraživanja poziva bivše studente i studentice koji su odustali od studija i nisu završili visoko obrazovanje da se uključe u istraživanje koje Institut trenutno provodi. Ukoliko ste odustali od studija u posljednjih pet godina ili poznajete osobu koja odgovara traženom profilu sudionika, ljubazno molimo da im proslijedite poziv.
U sklopu Tematske mreže „Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ održana je prva edukativna online radionica na temu obrazovanja odraslih. Mreža je nastala u sklopu projekta koji vodi Institut za razvoj obrazovanja, a koji sufinancira Europska Unija iz Europskog socijalnog fonda. Udruga gradova sudjeluje u provedbi projekta kao partnerska organizacija.
Tematska mreža "Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima"
Trajanje
28. listopada 2020. – 27. listopada 2023.
Nositelj
Institut za razvoj obrazovanja
Partneri
Udruga gradova u Republici Hrvatskoj, Forum za slobodu odgoja, Udruga roditelja Korak po korak, Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, Akademija za politički razvoj, Nansen dijalog centar, Udruga za razvoj visokog školstva „Universitas”, Pučko otvoreno učilište Zagreb, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Vrijednost
3.542.852,64 HRK
Izvori financiranja
85% se financira sredstvima Europskog socijalnog fonda - Tematske mreže za društveno-ekonomski razvoj te promicanje socijalnog dijaloga u kontekstu unapređivanja uvjeta rada, a 15% sredstvima Državnog proračuna
Opis projekta
Svrha projekta je jačanje kapaciteta OCD-a za postizanje učinkovitog dijaloga s javnom upravom i znanstvenom zajednicom u oblikovanju i provođenju javnih politika za osiguravanje svima dostupno cjeloživotno obrazovanje, čime se stvara preduvjet za značajniji utjecaj OCD-a na smanjivanje obrazovnih nejednakosti u Hrvatskoj.
Osnovni ciljevi projekta:
1. Oformiti inovativnu „Tematsku mrežu za cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ radi umrežavanja i jačanja kapaciteta barem dvanaest udruga i tri druge ustanove za učinkovitiji rad na zagovaranju javnih politika u cijeloj vertikali obrazovnog sustava
2. Provesti četiri znanstvena istraživanja u suradnji znanstvene zajednice i udruga o dimenzijama obrazovnih nejednakosti na razini:
• predškolskog odgoja i obrazovanja / osnovnog obrazovanja
• srednjeg obrazovanja
• visokog obrazovanja
• obrazovanja odraslih
3. Održati šest strukturiranih dijaloga s donositeljima odluka (na nacionalnoj i lokalnoj razini), obrazovnim ustanovama i korisnicima obrazovnog sustava radi utvrđivanja društvenih potreba, raspravljanja rezultata istraživanja i zagovaranja preporuka za obrazovnu politiku