Sufinanciranje projektne dokumentacije za energetski učinkovitu i eko javnu rasvjetu

JAVNI POZIV

za neposredno sufinanciranje izrade projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne ili vanjske rasvjete.

I. PREDMET JAVNOG POZIVA

Predmet ovog javnog poziva je dodjela sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: Fond) radi sufinanciranja izrade projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne ili vanjske rasvjete.

II. KORISNICI SREDSTAVA

Pravo na sredstva Fonda sukladno ovom javnom pozivu mogu ostvariti jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, tijela državne uprave i ostali proračunski i izvanproračunski korisnici koji u vlasništvu imaju sustav javne ili vanjske rasvjete, i to ako:

– podnesu ponudu za korištenje sredstava Fonda sukladno objavljenom Javnom pozivu,

– ulažu vlastita sredstva u izradu projektne dokumentacije za projekt energetski učinkovite i ekološke javne ili vanjske rasvjete,

– ispunjavaju uvjete zajedničkog sudjelovanja u financiranju izrade projektne dokumentacije za projekt energetski učinkovite i ekološke javne ili vanjske rasvjete sukladno ovom javnom pozivu i općim aktima Fonda,

– sklope ugovor s Fondom o zajedničkom ulaganju u izradu projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne ili vanjske rasvjete.

– pravovremeno i u potpunosti ispunjavaju sve preuzete obveze na temelju prijašnjih dodjela financijskih sredstava od strane Fonda,

– nemaju dugovanja na temelju prijašnjih dodjela financijskih sredstava od strane Fonda,

– nemaju nepodmirenih obveza javnih davanja,

– udovoljavaju i druge uvjete utvrđene javnim pozivom.

III. SREDSTVA FONDA

Fond će po ovom javnom pozivu dodjeljivati sredstva pomoći jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, tijelima državne uprave i ostalim proračunskim i izvanproračunskim korisnicima u iznosu:

1. do 80% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja radi sufinanciranja izrade projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne rasvjete ako se radi o:

1) korisnicima koji se nalaze na području posebne državne skrbi,

2) korisnicima koji se nalaze na području prve skupine otoka,

3) korisnicima koji se nalaze na zaštićenim dijelovima prirode,

4) prvoj skupini jedinica područne (regionalne) samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti manja od 75% prosjeka RH) i

5) prvoj skupini jedinica lokalne samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti manja od 50% prosjeka RH),

2. do 60% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja radi sufinanciranja izrade projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne rasvjete ako se radi o:

1) korisnicima koji se nalaze na području druge skupine otoka,

2) korisnicima koji se nalaze na brdsko-planinskom području,

3) drugoj skupini jedinica područne (regionalne) samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti između 75% i 100% prosjeka RH),

4) drugoj skupini jedinica lokalne samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti između 50% i 75% prosjeka RH) i

3. do 40% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja radi sufinanciranja izrade projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne rasvjete ako se korisnici sredstava nalaze na ostalim područjima,

sukladno Pravilniku o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda.

Fond će sredstva pomoći dodjeljivati do iznosa od 200.000,00 kn po ponudi.

Ukupno raspoloživi iznos sredstava Fonda po ovom javnom pozivu utvrđen je Financijskim planom Fonda za 2014. godinu i projekcijom za 2015. i 2016. godinu te iznosi 1.600.000,00 kn.

Sredstva Fonda dodjeljivat će se do isteka kalendarske godine (31. 12. 2014.) ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi.

Fond će jednom mjesečno na svojim internetskim stranicama objavljivati iznos do tada odobrenih sredstava po javnom pozivu te izvijestiti zainteresirane ponuditelje da su sredstva Fonda iskorištena ako taj uvjet nastupi prije isteka roka javnog poziva.

IV. OPRAVDANI TROŠKOVI ULAGANJA

Sredstva Fonda će se isplaćivati za opravdane troškove vrijednosti izrade projektne dokumentacije nastale nakon objave ovog javnog poziva na internetskoj stranici Fonda (u daljnjem tekstu »dan objave«). Vrijeme nastanka troškova dokazuje se datumom izdavanja računa odabranog izvoditelja – imenovanog ovlaštenog projektanta, ugovorenog od strane korisnika za obavljanje usluge projektiranja.

Opravdani troškovi ulaganja u izradu projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne ili vanjske rasvjete uključuju troškove izrade glavnih/izvedbenih projekata rekonstrukcije postojećih i izgradnje novih sustava javne ili vanjske rasvjete.

Predmetna projektna dokumentacija treba sadržajem i sastavnicama biti sukladna:

• Uputama ponuditeljima za izradu ponuda na ovaj javni poziv,

• Zakonu o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja (Narodne novine broj 114/11) s odgovarajućim podzakonskim aktima,

• Zakonu o gradnji (Narodne novine broj 153/13) i ostaloj važećoj tehničkoj regulativi.

Podloge za izradu projektne dokumentacije, koje su i sastavni dio obvezne dokumentacije za prijavu (točka V.), također čine:

• Projektni zadatak investitora i

• Izvješće o energetskom pregledu sustava javne rasvjete (ako se radi o postojećem sustavu javne rasvjete), izrađeno u skladu s Pravilnikom o energetskim pregledima građevina i energetskom certificiranju zgrada (Narodne novine broj 81/12, 29/13 i 78/13) i Metodologijom provođenja energetskog pregleda građevina.

V. OBVEZNA DOKUMENTACIJA

Ponuda na ovaj javni poziv mora sadržavati obveznu dokumentaciju koja se dostavlja u izvorniku ili ovjerenom presliku, i to:

1. Prijavni obrazac (može se preuzeti u prostorijama Fonda ili s internetske stranice Fonda: www.fzoeu.hr) popunjen u cijelosti, potpisan i ovjeren od odgovorne osobe, u tiskanom i u digitalnom obliku u Excel formatu na CD/DVD-u,

2. Projektni zadatak za izradu predmetne projektne dokumentacije ovjeren od strane ponuditelja (iskazati postavljene ciljeve projekta, zadati mjere energetske učinkovitosti prema obavljenom energetskom pregledu za svrhu projektne razrade, prikazati projektne cjeline i lokacije). U izradi projektnog zadatka potrebno je poštivati smjernice i ciljeve Fonda zadane uputama ponuditeljima za izradu ponuda po ovom javnom pozivu kao i mjere energetske učinkovitosti predložene Izvješćem o energetskom pregledu,

3. popis planirane projektne dokumentacije s procijenjenom dinamikom i troškovima izrade (naznačene jedinične cijene i rekapitulacija troškovnika s istaknutim PDV-om) u elektroničkom (Excel dokument na CD-u) i tiskanom obliku,

Dodatno ponuda jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave treba sadržavati:

4. izvješće o energetskom pregledu postojećeg sustava javne rasvjete (za projekte rekonstrukcije),

5. izjavu o osiguranju vlastitih sredstava za provedbu projekta s naznakom odgovarajuće stavke u proračunu ovjerena pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja, odnosno Izjavu da će se vlastita sredstva za provedbu projekta osigurati rebalansom proračuna ako isti nije bilo planiran.

6. potvrdu porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja ne starija od 30 dana od dana podnošenja ponude.

Dodatno ponuda javne ustanove i ostalih proračunskih i izvanproračunskih korisnika treba sadržavati:

1. izjavu o osiguranju vlastitih sredstava za izradu projektne dokumentacije s naznakom odgovarajuće stavke u godišnjem programu i financijskom planu ustanove ovjerena pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja, odnosno Izjavu da će se vlastita sredstva za provedbu projekta osigurati rebalansom financijskog plana ako nije bilo planiran,

2. suglasnost osnivača ustanove za provođenje projekta,

3. potvrdu porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja ne starija od 30 dana od dana podnošenja ponude.

4. Ovjerena i potpisana izjava ponuditelja pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da se PDV u računima neće koristiti kao pretporez u obračunskom razdoblju.

Cjelokupna tehnička i ostala ponudbena dokumentacija dostavljena u sklopu ponude za javni poziv ostaje u predmetnoj arhivi Fonda bez obveze povrata ili kopiranja iste od strane Fonda.

VI. DOSTAVLJANJE PONUDA

Rok za dostavu ponuda na javni poziv počinje danom objave javnog poziva na internetskoj stranici Fonda, a završava istekom kalendarske godine 31. prosinca 2014., odnosno objavom o iskorištenosti predviđenih sredstava namijenjenih predmetu javnog poziva.

• Ponuditelji svoje ponude dostavljaju u zatvorenoj omotnici s nazivom, adresom ponuditelja i naznakom: »Ponuda na javni poziv – projektna dokumentacija za javnu rasvjetu – ne otvaraj«, preporučenom poštom (s naznakom datuma i vremena zaprimanja u poštanskom uredu na omotnici) ili osobno putem urudžbenog zapisnika Fonda, na adresu: Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Ksaver 208, 10000 Zagreb.

Ponuditelj u roku za dostavu ponuda, a prije donošenja odluke direktora Fonda, može svojom potpisanom izjavom zatražiti povrat ponude, odustati od ponude, izmijeniti je ili dopuniti na zahtjev Fonda.

Dopunom dokumentacije nije dopušteno mijenjati ponudu za sufinanciranje na način kojim se povećavaju tražena bespovratna sredstva od Fonda.

Ponuditelj na javni poziv može dostaviti jednu ponudu za najviše dva projekta s obveznom prijavnom dokumentacijom sukladno točki V. ovog javnog poziva.

Ukupno predviđena sredstva pomoći Fonda iznose do 200.000,00 kn po ponudi.

VII. OBRADA PONUDA

Fond neće razmatrati ponude:

• koje su dostavljene

– nakon isteka kalendarskog roka javnog poziva, odnosno nakon objave na internetskim stranicama Fonda o iskorištenosti predviđenih sredstva za ovaj javni poziv,

– na neki drugi način odnosno suprotno uvjetima iz ovog javnog poziva ili

– od ponuditelja koji ovim javnim pozivom nisu određeni kao korisnici sredstava Fonda,

• koje nisu predmet ovog javnog poziva,

• ponuditelja koji imaju nepodmirenu obvezu javnih davanja prema potvrdi Porezne uprave,

• za koje je Fond prethodno donio odluku po ovom javnom pozivu

Fond može od podnositelja ponude putem elektroničke pošte ili putem pošte preporučeno zatražiti dopunu dokumentacije. Ako podnositelj ponude u zadanom roku ne dostavi potpunu dokumentaciju, smatrat će se da je odustao od ponude, a Fond će pisanim putem izvijestiti podnositelja ponude da iz navedenog razloga ne može ostvariti sredstva Fonda po ovom javnom pozivu.

Fond može provjeravati i od ponuditelja tražiti dopunu podataka u svrhu pojašnjenja zahtjeva za sufinanciranje.

Ponude se otvaraju i razmatraju kronološki, prema datumu i vremenu zaprimanja ponude za sufinanciranje u poštanskom uredu ili u urudžbenom zapisniku Fonda (ako se ponuda dostavlja osobno). Ponude pristigle na ovaj javni poziv koje su pravovremene, dopuštene i izjavljene od strane ponuditelja na koje se javni poziv odnosi ocjenjuju se u skladu s Pravilnikom o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda, o čemu se u roku od 30 dana od dana zaprimanja pojedinačne ponude izrađuje prijedlog o odabiru korisnika sredstava. Odluku o odabiru korisnika sredstava donosi direktor Fonda u daljnjem roku od 15 dana.

VIII. REALIZACIJA PRIHVAĆENIH PONUDA

Fond dostavlja odabranom ponuditelju odluku o odabiru, putem pošte preporučeno. Fond će na temelju odluke direktora Fonda s odabranim ponuditeljem sklopiti ugovor o korištenju sredstava Fonda radi sufinanciranja izrade projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne ili vanjske rasvjete.

Prije sklapanja ugovora s Fondom ponuditelj je dužan dostaviti Fondu dokaz o provedenom postupku javne nabave, odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja te ugovor s odabranim ponuditeljem (ovlaštenim projektantom) s pripadajućim troškovnikom i rekapitulacijom troškovnika kao i drugu dokumentaciju na zahtjev Fonda.

U slučaju da odabrani ponuditelj ne postupi na navedeni način smatrat će se da je odustao od sklapanja ponuđenog ugovora s Fondom i gubi prava na odobrena sredstva po dostavljenoj odluci Fonda, o čemu će ponuditelj zaprimiti pisanu obavijest.

Ugovorom će se sukladno općim aktima Fonda posebno urediti:

– iznos odobrenih sredstava Fonda,

– uvjeti i način isplate dodijeljenih sredstava Fonda,

– vremenski rok izrade projektne dokumentacije za projekte energetski učinkovite i ekološke javne ili vanjske rasvjete,

– obveza povrata isplaćenih sredstava Fonda u slučaju da korisnik u roku od 3 godine od dana potpisivanja ugovora s Fondom ne započne s realizacijom projekta za koji je odobreno sufinanciranje izrade projektne dokumentacije,

– način praćenja i kontrole namjenskog trošenja dodijeljenih sredstava Fonda,

– ostala međusobna prava i obveze.

Fond će na temelju obostrano potpisanog ugovora korisniku isplatiti sredstva na IBAN korisnika naznačen u prijavnom obrascu, u roku 30 dana od dostavljanja potpune dokumentacije za isplatu, koja uključuje ovjerene račune odabranog izrađivača dokumentacije i primjerak predmetne projektne dokumentacije.

Krajnji rok za izradu projektne dokumentacije zaključno s dostavom potpune dokumentacije za isplatu sredstava Fonda ne smije biti dulji od 6 mjeseci od dana objave odluke o odabiru korisnika sredstava Fonda.

U suprotnom će ponuditelj izgubiti pravo na sredstva Fonda.

Fond pridržava pravo za cijelo vrijeme trajanja sklopljenog ugovora, pratiti namjensko korištenje sredstava Fonda što uključuje i uvjete koje je trebao ispunjavati odabrani ponuditelj a koji su bili temelj za odobrenje sredstava i sklapanje ugovora. U slučaju nenamjenski utrošenih sredstava i nepoštivanja ugovornih obveza Fond ima pravo na povrat nenamjenski utrošenih sredstava sa zateznim kamatama.

IX. OSTALE INFORMACIJE

Ovaj javni poziv objavljen je u Narodnim novinama i na internetskoj stranici Fonda (www.fzoeu.hr). Prijavni obrazac objavljen je na internetskoj stranici Fonda.

Dostavljanjem dokumentacije na ovaj javni poziv, ponuditelj daje odobrenje Fondu da osnovne podatke o njemu i o ponuđenom projektu objavi na internetskoj stranici Fonda i u drugim izvješćima.

Sve dodatne informacije mogu se dobiti na telefone (01) 5391-956 (Darijan Levak), 5391-947 (Goran Zdunić) i 5391-845 (Damir Tomić), slanjem upita e-poštom na adresu: dokumentacijaEnU-natjecaj@fzoeu.hr te u sjedištu Fonda, Ksaver 208, Zagreb.