Sufinanciranje projekata energetski učinkovite i ekološke javne i vanjske rasvjete
POZIV TRAJE DO ISKORIŠTENJA SREDSTAVA ILI 31.12.2014.
JAVNI POZIV
za neposredno sufinanciranje provedbe projekata energetski učinkovite i ekološke javne i vanjske rasvjete.
I. PREDMET JAVNOG POZIVA I CILJEVI PROJEKATA
Predmet ovog Javnog poziva je dodjela sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: Fond) radi neposrednog sufinanciranja provedbe projekata energetski učinkovite i ekološke javne i vanjske rasvjete (u daljnjem tekstu: Projekt).
Sredstva Fonda dodjeljuju se za provedbu projekata izgradnje novih instalacija javne i vanjske rasvjete te za rekonstrukcije postojećih sustava javne i vanjske rasvjete što uključuje potrebitu nadopunu postojećih sustava rasvjete i to za projekte:
• cestovne rasvjete,
• rezidencijalne rasvjete,
• rasvjete spomeničke i građevinske baštine,
• rasvjete ostalih javnih i vanjskih površina (kompleksi bolničkih i drugih javnih ustanova te drugi sustavi rasvjete).
Projekti za koje se dodjeljuju sredstva Fonda moraju doprinositi postizanju sljedećih ciljeva:
• usklađivanje postojećeg ili izgradnja novog sustava rasvjete s normiranim svjetlotehničkim vrijednostima sukladno HRN EN 13 201 kao uvjet prometne sigurnosti,
• zaštita okoliša (zaštita okoliša i stambenih zona od svjetlosnog onečišćenja, uklanjanje štetnih radnih tvari izvora svjetlosti, smanjivanje emisije stakleničkih plinova),
• povećavanje energetske učinkovitosti sustava.
Projekti koji ne udovoljavaju i ne doprinose svim navedenim ciljevima neće ostvariti pravo na sredstva Fonda.
II. KORISNICI SREDSTAVA
Pravo na sredstva Fonda sukladno ovom Javnom pozivu mogu ostvariti jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, tijela državne uprave i ostali proračunski i izvanproračunski korisnici koji u vlasništvu imaju sustav javne ili vanjske rasvjete, i to ako:
– podnesu ponudu za korištenje sredstava Fonda sukladno objavljenom Javnom pozivu,
– ulažu vlastita sredstva za provedbu Projekta,
– ispunjavaju uvjete zajedničkog sudjelovanja u financiranju provedbe Projekta sukladno ovom Javnom pozivu, Uputama ponuditeljima i općim aktima Fonda,
– pruže dokaze da mogu financijski pratiti ulaganja u provedbu Projekta,
– sklope ugovor s Fondom o zajedničkom ulaganju u provedbu Projekta,
– pravovremeno i u potpunosti ispunjavaju sve preuzete obveze na temelju prijašnjih dodjela financijskih sredstava od strane Fonda,
– nemaju dugovanja na temelju prijašnjih dodjela financijskih sredstava od strane Fonda,
– nemaju nepodmirenih obveza javnih davanja,
– udovoljavaju i druge uvjete utvrđene Javnim pozivom.
III. SREDSTVA FONDA
Fond će po ovom Javnom pozivu dodjeljivati Sredstva pomoći jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i javnim ustanovama koje su proračunski korisnici državnog i JLP(R)S proračuna u iznosu:
1. do 80% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja u provedbu Projekta ako se radi o:
1) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području posebne državne skrbi,
2) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području prve skupine otoka,
3) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području zaštićenih dijelova prirode,
4) prvoj skupini jedinica područne (regionalne) samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti manja od 75% prosjeka RH) i
5) prvoj skupini jedinica lokalne samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti manja od 50% prosjeka RH),
2. do 60% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja u provedbu Projekta ako se radi o:
6) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području druge skupine otoka,
7) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na brdsko-planinskom području,
8) drugoj skupini jedinica područne (regionalne) samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti između 75% i 100% prosjeka RH),
9) drugoj skupini jedinica lokalne samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti između 50% i 75% prosjeka RH) i
3. do 40% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja u provedbu Projekta ako se korisnici sredstava nalaze na ostalim područjima,
sukladno Pravilniku o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda.
Fond će sredstva pomoći dodjeljivati do iznosa od 1.400.000,00 kn po ponudi.
Ukupno raspoloživi iznos sredstava Fonda po ovom Javnom pozivu utvrđen je Financijskim planom Fonda za 2014. godinu i projekcijom za 2015. i 2016. godinu te Godišnjim programom raspisivanja javnih poziva i natječaja Fonda u 2014. godini te iznosi 15.000.000,00 kn, aktivnost K2018 Provedba nacionalnih energetskih programa, 3631 – tekuće pomoći unutar općeg proračuna.
Sredstva Fonda dodjeljivat će se do isteka kalendarske godine (31. 12. 2014.) ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi.
Fond će jednom mjesečno na svojim internetskim stranicama objavljivati iznos do tada odobrenih sredstava po ovom Javnom pozivu, te izvijestiti zainteresirane ponuditelje da su sredstva Fonda iskorištena ako taj uvjet nastupi prije isteka roka ovog Javnog poziva.
IV. OPRAVDANI TROŠKOVI ULAGANJA
Sredstva Fonda isplaćivat će se za opravdane troškove vrijednosti Projekta nastale nakon objave ovog Javnog poziva u Narodnim novinama i na internetskoj stranici Fonda (u daljnjem tekstu: dan objave). Vrijeme nastanka troškova dokazuje se datumom izdavanja računa odabranog izvođača radova/pružatelja energetske usluge/privatnog partnera, ugovorenog od strane korisnika sredstava.
Opravdani troškovi ulaganja u Projekte za koje se raspisuje ovaj Javni poziv detaljnije su razloženi u Uputama ponuditeljima koje su sastavni dio dokumentacije ovog Javnog poziva (točka 7. Opravdani troškovi ulaganja).
Predmetni Projekti trebaju sadržajem i sastavnicama biti sukladni:
• Uputama ponuditeljima za izradu ponuda na ovaj Javni poziv,
• Zakonu o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja (Narodne novine broj 114/11) s odgovarajućim podzakonskim aktima,
• Zakonu o gradnji (Narodne novine broj 153/13) i ostaloj važećoj tehničkoj regulativi.
V. OBVEZNA DOKUMENTACIJA
Ponuda na ovaj Javni poziv mora sadržavati sljedeću obveznu dokumentaciju:
a. Sufinanciranje projekta vlastitim sredstvima Ponuditelja (bez modela financiranja putem energetske usluge ili javno-privatnog partnerstva):
1. Prijavni obrazac (može se preuzeti sa službene stranice Fonda www.fzoeu.hr) popunjen te ovjeren pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja,
2. Izvješće o energetskom pregledu postojećeg sustava javne rasvjete izrađeno u skladu s Pravilnikom o energetskim pregledima građevina i energetskom certificiranju zgrada (Narodne novine broj 81/12, 29/13 i 78/13) i Metodologijom provođenja energetskog pregleda građevina,
3. Za projekte rekonstrukcije postojećeg sustava rasvjete (tehničko rješenje prema projektnim smjernicama iz Uputa ponuditeljima koje su sastavni dio ovog Javnog poziva):
• glavni projekt s minimalnim opsegom priloga kako slijedi:
– prikaz stanja postojećeg sustava rasvjete s tehničkim podacima (broj i vrsta izvora svjetlosti, vrsta i stanje svjetiljaka, regulacija, snaga i potrošnja i dr.),
– svi propisani proračuni uključujući svjetlotehnički proračun s naznakom razreda rasvjete,
• građevinska dozvola te druge dozvole i odobrenja potrebna za predmetni zahvat
ili
izjava nadležnog tijela za prostorno uređenje i gradnju s pozivom na predmetnu projektnu dokumentaciju da za provedbu projekta nije potrebno ishođenje odgovarajućeg akta o građenju,
• suglasnost HEP-ODS d.o.o. za provedbu projekta s pozivom na projektnu dokumentaciju.
Za projekte izgradnje novog sustava rasvjete (tehničko rješenje je definirano projektnim smjernicamama iz Uputa ponuditeljima koje su sastavni dio ovog Javnog poziva):
• glavni projekt zajedno sa svim propisanim proračunima uključujući svjetlotehnički proračun s naznakom razreda rasvjete,
• građevinska dozvola te potrebna odobrenja i suglasnosti uključujući prethodnu elektroenergetsku suglasnost HEP-ODS d.o.o.,
4. Izračun pokazatelja energetske učinkovitosti i kvalitete ulaganja (kW, kWh/god, tCO2/god, kn/kWh, kn/tCO2, jednostavni period povrata investicije u god, faktori energetske učinkovitosti – sve prema točki 6. Uputa ponuditeljima),
5. Projektantski troškovnik sa svim pokazateljima potrebnih tehničkih svojstava opreme (uključujući pokazatelje prema t.5. Uputa ponuditeljima) popunjen jediničnim cijenama i rekapitulacijom troškovnika s iskazanim PDV-om,
6. Terminski plan provedbe projekta (naznačiti ključne faze projekta poput termina pokretanja postupka nabave, početka i završetka izvođenja radova i sl.),
7. Potvrda porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja ne stariju od 30 dana od dana podnošenja ponude,
8. Izjava o osiguranju vlastitih sredstava za provedbu Projekta s naznakom odgovarajuće stavke u proračunu/financijskom planu ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja, odnosno Izjava da će se vlastita sredstva za provedbu projekta osigurati rebalansom proračuna ako isti nije bio planiran,
9. Izjava koristi li se ili ne PDV u računima kao pretporez u obračunskom razdoblju (ne odnosi se na korisnike koji nisu u sustavu PDV-a, ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja.
Napomena: Prijavni obrazac (točka 1.), svjetlotehnički proračun (točka 2.) i projektantski troškovnik (točka 5.) potrebno je dostaviti i u elektroničkom obliku na CD-u – Excel dokument, odnosno LDT datoteku svjetiljke na temelju koje je izrađen svjetlotehnički proračun).
b. Sufinanciranje projekta rekonstrukcije sustava rasvjete putem ugovora o energetskoj usluzi
1. Prijavni obrazac (može se preuzeti sa službene stranice Fonda www.fzoeu.hr) popunjen te ovjeren pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja,
2. Izvješće o energetskom pregledu postojećeg sustava javne rasvjete izrađeno u skladu s Pravilnikom o energetskim pregledima građevina i energetskom certificiranju zgrada (Narodne novine broj 81/12, 29/13 i 78/13) i Metodologijom provođenja energetskog pregleda građevina,
3. Izjava o provođenju Projekta sukladno Uredbi o ugovaranju i provedbi energetske usluge u javnom sektoru (Narodne novine broj 69/12, u daljnjem tekstu Uredba),
4. Projektni zadatak pripremljen za provedbu projekta prema Uredbi, čiji je sastavni dio troškovnik s procjenom troškova predloženih mjera sukladno provedenom energetskom pregledu. Svojim tehničkim rješenjem prijedlog projektnog zadatka treba biti sukladan predmetu i ciljevima projekata Javnog poziva (t.I.) te Uputama ponuditeljima,
5. Terminski plan provedbe projekta (naznačiti ključne faze projekta poput termina pokretanja postupka nabave, početka i završetka izvođenja radova i sl.),
6. Potvrda porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja ne stariju od 30 dana od dana podnošenja ponude,
7. Izjava koristi li se ili ne PDV u računima kao pretporez u obračunskom razdoblju (ne odnosi se na korisnike koji nisu u sustavu PDV-a, ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja.
c. Sufinanciranje projekta rekonstrukcije sustava rasvjete putem ugovora o javno-privatnom partnerstvu
1. Prijavni obrazac (može se preuzeti sa službene stranice Fonda www.fzoeu.hr) popunjen te ovjeren pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja,
2. Izvješće o energetskom pregledu postojećeg sustava javne rasvjete izrađeno u skladu s Pravilnikom o energetskim pregledima građevina i energetskom certificiranju zgrada (Narodne novine broj 81/12, 29/13 i 78/13) i Metodologijom provođenja energetskog pregleda građevina,
3. Odobrenje Agencije za javno-privatno partnerstvo sa obrascem strukture očekivanih kapitalnih troškova u skladu s propisima iz područja javno-privatnog partnerstva,
4. Projektni zadatak pripremljen za provedbu projekta sukladno Odobrenju Agencije za javno privatno partnerstvo (točka 3.), čiji je sastavni dio troškovnik s procjenom troškova predloženih mjera sukladno provedenom energetskom pregledu. Svojim tehničkim rješenjem prijedlog projektnog zadatka treba biti sukladan predmetu i ciljevima projekata Javnog poziva (t.I.) te Uputama ponuditeljima,
5. Terminski plan provedbe projekta (naznačiti ključne faze projekta poput termina pokretanja postupka nabave, početka i završetka izvođenja radova i sl.),
6. Potvrdu porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja ne stariju od 30 dana od dana podnošenja ponude,
7. Izjava koristi li se ili ne PDV u računima kao pretporez u obračunskom razdoblju (ne odnosi se na korisnike koji nisu u sustavu PDV-a, ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe ponuditelja.
Cjelokupna tehnička i ostala ponudbena dokumentacija dostavljena u sklopu ponude za Javni poziv ostaje u predmetnoj arhivi Fonda bez obveze povrata ili kopiranja iste od strane Fonda.
VI. DOSTAVLJANJE PONUDA
Rok za dostavu ponuda na Javni poziv počinje danom objave Javnog poziva na internetskoj stranici Fonda, a završava istekom kalendarske godine 31. prosinca 2014., odnosno objavom o iskorištenosti predviđenih sredstava namijenjenih predmetu Javnog poziva.
Ponuditelji svoje ponude dostavljaju u zatvorenoj omotnici s nazivom, adresom ponuditelja i naznakom: »Ponuda na javni poziv – projektna dokumentacija za javnu rasvjetu – ne otvaraj«, preporučenom poštom (s naznakom datuma i vremena zaprimanja u poštanskom uredu na omotnici) ili osobno putem urudžbenog zapisnika Fonda, na adresu: Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Ksaver 208, 10000 Zagreb.
Ponuditelj u roku za dostavu ponude, a prije donošenja odluke direktora Fonda, može svojom potpisanom izjavom odustati od iste, izmijeniti je ili istu dopuniti na zahtjev Fonda. Ako ponuditelj izjavom odustane od ponude gubi prava ponovne prijave po ovom Javnom pozivu.
Dopunom dokumentacije nije dopušteno mijenjati ponudu za sufinanciranje na način kojim se povećavaju tražena bespovratna sredstva od Fonda.
Ponuditelj na ovaj Javni poziv može dostaviti najviše dvije ponude. Svaka ponuda mora se odnositi samo na jedan projekt. Svaka ponuda mora sadržavati obveznu prijavnu dokumentaciju sukladno točki V. ovog Javnog poziva.
Ukupno predviđena sredstva pomoći Fonda iznose do 1.400.000,00 kn po ponudi.
VII. OBRADA PONUDA
Fond neće razmatrati ponude:
• koje su dostavljene
– nakon isteka kalendarskog roka Javnog poziva, odnosno nakon iskorištenosti predviđenih sredstva za ovaj Javni poziv,
– na neki drugi način odnosno suprotno uvjetima iz ovog Javnog poziva ili
– od ponuditelja koji ovim Javnim pozivom nisu određeni kao korisnici sredstava Fonda,
– koje ne sadrže svu Javnim pozivom propisanu dokumentaciju iz točke V.,
• koje nisu predmet ovog Javnog poziva,
• ponuditelja koji imaju nepodmirenu obvezu javnih davanja prema Potvrdi Porezne uprave,
• za koje je Fond prethodno donio odluku po ovom Javnom pozivu.
Fond može od podnositelja ponude putem elektroničke pošte ili putem preporučene pošte zatražiti dopunu ili pojašnjenje dokumentacije ako je ista sastavni dio osnove ponude. Ako podnositelj ponude u roku 15 dana ne dostavi potpunu dokumentaciju, smatrat će se da je odustao od ponude, a Fond će pisanim putem izvijestiti podnositelja ponude da iz navedenog razloga ne može ostvariti sredstva Fonda po ovom Javnom pozivu.
Fond može provjeravati i od ponuditelja tražiti dopunu podataka/dokumentacije u svrhu pojašnjenja zahtjeva za sufinanciranje.
Ponude se otvaraju i razmatraju kronološki, prema datumu i vremenu zaprimanja ponude za sufinanciranje u poštanskom uredu ili u urudžbenom zapisniku Fonda (ako se ponuda dostavlja osobno). Ponude pristigle na ovaj Javni poziv koje su pravovremene, dopuštene i izjavljene od strane ponuditelja na koje se Javni poziv odnosi, ocjenjuju se u skladu s Pravilnikom o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda, o čemu se u roku od 30 dana od dana zaprimanja potpune ponude izrađuje prijedlog o odabiru korisnika sredstava. Odluku o odabiru korisnika sredstava Fonda do iznosa sufinanciranja od 1.000.000 kn donosi direktor Fonda u daljnjem roku od 15 dana. Odluku o odabiru korisnika sredstava Fonda za projekte za koje iznos sufinanciranja prelazi 1.000.000 kn donosi Upravni odbor Fonda.
VIII. REALIZACIJA PRIHVAĆENIH PONUDA
Fond dostavlja odabranom ponuditelju odluku o odabiru, putem preporučene pošte. Fond će na temelju odluke direktora/Upravnog odbora Fonda s odabranim ponuditeljem sklopiti ugovor o korištenju sredstava Fonda radi sufinanciranja provedbe Projekta.
Prije sklapanja ugovora s Fondom ponuditelj je dužan dostaviti Fondu dokaz o provedenom postupku javne nabave, odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja te ugovor s odabranim izvođačem radova/pružateljem energetske usluge/privatnim partnerom s pripadajućim troškovnikom i rekapitulacijom troškovnika kao i drugu dokumentaciju na zahtjev Fonda.
U slučaju provedbe projekta putem ugovora o energetskoj usluzi ili putem ugovora o javno-privatnom partnerstvu ponuditelj je dužan prije sklapanja Ugovora s Fondom dostaviti dokumentaciju prema poglavlju V.a. točkama 2., 3. i 4. ovog Javnog poziva.
U slučaju da odabrani ponuditelj ne postupi na navedeni način smatrat će se da je odustao od sklapanja ponuđenog ugovora s Fondom i gubi prava na odobrena sredstva po dostavljenoj odluci Fonda, o čemu će ponuditelj zaprimiti pisanu obavijest.
Ugovorom će se sukladno općim aktima Fonda posebno urediti:
– iznos odobrenih sredstava Fonda,
– uvjeti i način isplate dodijeljenih sredstava Fonda,
– vremenski rok provedbe Projekta,
– način praćenja i kontrole namjenskog trošenja dodijeljenih sredstava Fonda,
– ostala međusobna prava i obveze.
Fond će na temelju obostrano potpisanog ugovora korisniku isplatiti sredstva na IBAN korisnika naznačen u prijavnom obrascu, u roku 30 dana od dana dostavljanja potpune dokumentacije za isplatu, koja uključuje ovjerene račune odabranog izvođača radova.
Krajnji rok za provedbu Projekta zaključno s dostavom potpune dokumentacije za isplatu sredstava Fonda ne smije biti dulji od 12 mjeseci od dana dostave odluke direktora/Upravnog odbora Fonda o odabiru korisnika sredstava Fonda. U suprotnom će ponuditelj izgubiti pravo na sredstva Fonda.
Fond pridržava pravo za cijelo vrijeme trajanja sklopljenog ugovora, pratiti namjensko korištenje sredstava Fonda što uključuje i uvjete koje je trebao ispunjavati odabrani ponuditelj, a koji su bili temelj za odobrenje sredstava i sklapanje ugovora. U slučaju nenamjenski utrošenih sredstava i nepoštivanja ugovornih obveza Fond ima pravo na povrat nenamjenski utrošenih sredstava sa zateznim kamatama.
IX. OSTALE INFORMACIJE
Ovaj Javni poziv objavljen je u Narodnim novinama i na internetskoj stranici Fonda (www.fzoeu.hr). Prijavni obrazac objavljen je na internetskoj stranici Fonda.
Dostavljanjem dokumentacije na ovaj Javni poziv, ponuditelj daje odobrenje Fondu da osnovne podatke o njemu i o ponuđenom projektu objavi na internetskoj stranici Fonda i u drugim izvješćima.
Dodatne obavijesti se mogu dobiti:
1. na telefone:
1) (01) 0800-200-170 besplatna INFO linija
2) (01) 5391-947 Goran Zdunić,
3) (01) 5391-956 Darijan Levak
4) (01) 5391-916 Mario Mihetec
5) (01) 5391-845 Damir Tomić
2. dostavom upita na e-adresu: JR-provedba-Javnipoziv@fzoeu.hr, te
3. u sjedištu Fonda, Ksaver 208, Zagreb.