Sufinanciranje projekata energetski učinkovite i ekološke javne i vanjske rasvjete (31.12.2015)

Klasa: 310-34/15-03/65

Urbroj: 563-04/212-15-1 od 28. I. 2015. (50)

Na temelju odredbe članka 7. i članka 20. stavka 2. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (Narodne novine broj 107/03 i 144/12), te članka 21. stavka 1. podstavka 9. i članka 47. stavka 1. podstavka 7., a u svezi s odredbom članka 49. stavka 1. Statuta Fonda (Narodne novine broj 155/14 – pročišćeni tekst) i članka 6. stavka 2. Zakona o energetskoj učinkovitosti (Narodne novine broj 127/14), a sukladno odredbi članka 2. stavka 2. i članka 3. stavka 2. Pravilnika o postupku objavljivanja natječaja i odlučivanju o odabiru korisnika sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (Narodne novine broj 153/11, 29/14 i 155/14) te sukladno odredbi članka 5., članka 8. i članka 24. Pravilnika o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda (Narodne novine broj 18/09, 42/12, 73/13, 29/14 i 155/14), te na temelju Odluke Upravnog odbora Fonda o donošenju godišnjeg programa raspisivanja javnih natječaja i javnih poziva od 25. studenoga 2014. godine (klasa: 024-04/14-03/12; urbroj: 563-01/01-14-3), Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavljuje

JAVNI POZIV (EnU-3/2015)

za neposredno sufinanciranje provedbe projekata energetski učinkovite i ekološke javne i vanjske rasvjete.

I. PREDMET JAVNOG POZIVA I CILJEVI PROJEKATA

Predmet Javnog poziva je dodjela sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: Fond) radi neposrednog sufinanciranja provedbe projekata energetski učinkovite i ekološke javne i vanjske rasvjete (u daljnjem tekstu: Projekt).

Sredstva Fonda dodjeljuju se za provedbu projekata izgradnje novih instalacija javne i vanjske rasvjete te za rekonstrukcije postojećih sustava javne i vanjske rasvjete što uključuje potrebitu nadopunu postojećih sustava rasvjete i to za projekte:

– cestovne rasvjete,

– rezidencijalne rasvjete,

– rasvjete spomeničke i građevinske baštine,

– rasvjete ostalih javnih i vanjskih površina (kompleksi bolničkih i drugih javnih ustanova te drugi sustavi rasvjete).

Projekti za koje se dodjeljuju sredstva Fonda moraju doprinositi postizanju sljedećih ciljeva:

– usklađivanje postojećeg ili izgradnja novog sustava rasvjete s normiranim svjetlotehničkim vrijednostima sukladno HRN EN 13 201 kao uvjet prometne sigurnosti,

– zaštita okoliša (zaštita okoliša i stambenih zona od svjetlosnog onečišćenja, uklanjanje štetnih radnih tvari izvora svjetlosti, smanjivanje emisije stakleničkih plinova),

– povećavanje energetske učinkovitosti sustava.

Projekti koji ne udovoljavaju i ne doprinose svim navedenim ciljevima neće ostvariti pravo na sredstva Fonda.

II. KORISNICI SREDSTAVA

Pravo na sredstva Fonda sukladno ovom Javnom pozivu mogu ostvariti jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, tijela državne uprave i ostali proračunski i izvanproračunski korisnici koji u vlasništvu imaju sustav javne ili vanjske rasvjete, i to ako:

– podnesu zahtjev za korištenje sredstava Fonda sukladno objavljenom Javnom pozivu,

– ulažu vlastita sredstva za provedbu Projekta,

– ispunjavaju uvjete zajedničkog sudjelovanja u financiranju provedbe Projekta sukladno Javnom pozivu, Uputama podnositeljima zahtjeva i općim aktima Fonda,

– pruže dokaze da mogu financijski pratiti ulaganja u provedbu Projekta,

– sklope ugovor s Fondom o zajedničkom ulaganju u provedbu Projekta,

– pravovremeno i u potpunosti ispunjavaju sve preuzete ugovorne obveze na temelju prijašnjih dodjela financijskih sredstava od strane Fonda,

– nemaju nepodmirenih obveza javnih davanja,

– dostave svu obveznu dokumentaciju sukladno Javnom pozivu, te

– udovoljavaju i druge uvjete utvrđene Javnim pozivom.

III. SREDSTVA FONDA

Fond će po Javnom pozivu dodjeljivati sredstva pomoći u iznosu:

1. do 80% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja u provedbu Projekta ako se radi o:

1) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području posebne državne skrbi,

2) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području prve skupine otoka,

3) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području zaštićenih dijelova prirode,

4) prvoj skupini jedinica područne (regionalne) samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti manja od 75% prosjeka RH) i

5) prvoj skupini jedinica lokalne samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti manja od 50% prosjeka RH),

2. do 60% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja u provedbu Projekta ako se radi o:

6) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području druge skupine otoka,

7) projektima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na brdsko-planinskom području,

1) drugoj skupini jedinica područne (regionalne) samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti između 75% i 100% prosjeka RH),

2) drugoj skupini jedinica lokalne samouprave (vrijednost indeksa razvijenosti između 50% i 75% prosjeka RH) i

3. do 40% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja u provedbu Projekta ako se korisnici sredstava nalaze na ostalim područjima,

sukladno Pravilniku o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda.

Fond će sredstva pomoći dodjeljivati najviše do iznosa od 1.400.000,00 kuna po podnositelju zahtjeva.

Podnositelj na Javni poziv može dostaviti najviše dva zahtjeva. Svaki zahtjev mora se odnositi samo na jedan projekt. Svaki zahtjev mora sadržavati obveznu prijavnu dokumentaciju sukladno točki V. Javnog poziva.

Iznos raspoloživih sredstava Fonda po ovom Javnom pozivu utvrđen je Financijskim planom Fonda za 2015. i projekcijom za 2016. i 2017. godinu.

Sredstva Fonda dodjeljivat će se do isteka kalendarske godine 31. prosinca 2015., ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi.

Fond će jednom mjesečno na svojim mrežnim stranicama objavljivati iznos do tada odobrenih sredstava po Javnom pozivu, te izvijestiti zainteresirane podnositelje da su sredstva Fonda iskorištena ako taj uvjet nastupi prije isteka roka Javnog poziva.

IV. OPRAVDANI TROŠKOVI ULAGANJA

Sredstva Fonda isplaćivat će se za opravdane troškove ukupne vrijednosti Projekta nastale nakon objave Javnog poziva u »Narodnim novinama» i na mrežnoj stranici Fonda. Vrijeme nastanka troškova dokazuje se datumom izdavanja računa odabranog izvođača radova/pružatelja energetske usluge/privatnog partnera, ugovorenog od strane korisnika sredstava.

Opravdani troškovi ulaganja u Projekte za koje se raspisuje Javni poziv detaljnije su razloženi u Uputama podnositeljima koje su sastavni dio dokumentacije Javnog poziva (točka 7. Opravdani troškovi ulaganja).

Predmetni Projekti trebaju sadržajem i sastavnicama biti sukladni:

– Uputama podnositeljima za izradu zahtjeva na Javni poziv,

– Zakonu o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja (Narodne novine broj 114/11) s odgovarajućim podzakonskim aktima,

– Zakonu o gradnji (Narodne novine broj 153/13) i ostaloj važećoj tehničkoj regulativi.

V. OBVEZNA DOKUMENTACIJA

Zahtjev podnositelja na Javni poziv mora sadržavati sljedeću obveznu dokumentaciju:

a. Sufinanciranje Projekta vlastitim sredstvima podnositelja (bez modela financiranja putem energetske usluge ili javno-privatnog partnerstva):

1. Prijavni obrazac (može se preuzeti sa službene stranice Fonda www.fzoeu.hr) popunjen te ovjeren pečatom i potpisom ovlaštene osobe podnositelja,

2. Izvješće o energetskom pregledu postojećeg sustava javne rasvjete izrađeno u skladu s Pravilnikom o energetskim pregledima građevina i energetskom certificiranju zgrada (Narodne novine broj 81/12, 29/13 i 78/13) i Metodologijom provođenja energetskog pregleda građevina,

3. Za projekte rekonstrukcije postojećeg sustava rasvjete (tehničko rješenje prema projektnim smjernicama iz Uputa podnositeljima koje su sastavni dio ovog Javnog poziva):

• glavni projekt s minimalnim opsegom priloga kako slijedi:

• prikaz stanja postojećeg sustava rasvjete s tehničkim podacima (broj i vrsta izvora svjetlosti, vrsta i stanje svjetiljaka, regulacija, snaga i potrošnja i dr.),

• svi propisani proračuni uključujući svjetlotehnički proračun s naznakom razreda rasvjete,

o odgovarajuće kartografske podloge novo projektiranog stanja,

• pravomoćna građevinska dozvola te druge dozvole i odobrenja potrebna za predmetni zahvat

ili

izjava nadležnog tijela za prostorno uređenje i gradnju s pozivom na predmetnu projektnu dokumentaciju da za provedbu projekta nije potrebno ishođenje odgovarajućeg akta o građenju,

ili

izjava ovlaštenog projektanta da za izvođenje radova u skladu s glavnim projektom te pozivom na Pravilnik o jednostavnim građevinama (Narodne novine 79/2014) navedeni akt i dozvole nisu potrebni,

• suglasnost HEP-ODS d.o.o. za provedbu projekta s pozivom na projektnu dokumentaciju.

Za projekte izgradnje novog sustava rasvjete (tehničko rješenje je definirano projektnim smjernicama iz Uputa podnositeljima koje su sastavni dio ovog Javnog poziva):

• glavni projekt zajedno sa svim propisanim proračunima uključujući svjetlotehnički proračun s naznakom razreda rasvjete,

• građevinska dozvola te potrebna odobrenja i suglasnosti uključujući prethodnu elektroenergetsku suglasnost HEP-ODS d.o.o.,

4. Izračun pokazatelja energetske učinkovitosti i kvalitete ulaganja (kW, kWh/god, tCO2/god, kn/kWh, kn/tCO2, jednostavni period povrata investicije u god, faktori energetske učinkovitosti – sve prema točki 6. Uputa podnositeljima),

5. Projektantski troškovnik sa svim pokazateljima potrebnih tehničkih svojstava opreme (uključujući pokazatelje prema točkama 4 i 5. Uputa podnositeljima) popunjen jediničnim cijenama i rekapitulacijom troškovnika s iskazanim PDV-om,

6. Terminski plan provedbe projekta (naznačiti ključne faze projekta poput termina pokretanja postupka nabave, početka i završetka izvođenja radova i sl.),

7. Izvornik potvrde porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja ne stariju od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva,

8. Izjavu o osiguranju vlastitih sredstava za provedbu Projekta s naznakom odgovarajuće stavke u proračunu/financijskom planu ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe podnositelja, odnosno Izjava da će se vlastita sredstva za provedbu projekta osigurati rebalansom proračuna ako isti nije bio planiran,

9. Izjavu pod materijalnom i kaznenom odgovornošću koristi li se PDV u računima za utvrđivanje opravdanih troškova Fonda ili ne koristi kao pretporez u obračunskom razdoblju, ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe podnositelja.

Napomena: Prijavni obrazac (točka 1.), svjetlotehnički proračun (točka 3.) i projektantski troškovnik (točka 5.) potrebno je dostaviti i u elektroničkom obliku na CD-u – Excel dokument, odnosno LDT datoteku svjetiljke na temelju koje je izrađen svjetlotehnički proračun).

b. Sufinanciranje projekta rekonstrukcije sustava rasvjete putem ugovora o energetskoj usluzi

1. Prijavni obrazac (može se preuzeti sa službene stranice Fonda www.fzoeu.hr) popunjen te ovjeren pečatom i potpisom ovlaštene osobe podnositelja,

2. Izvješće o energetskom pregledu postojećeg sustava javne rasvjete izrađeno u skladu s Pravilnikom o energetskim pregledima građevina i energetskom certificiranju zgrada (Narodne novine broj 81/12, 29/13 i 78/13) i Metodologijom provođenja energetskog pregleda građevina,

3. Izjava o provođenju Projekta sukladno Uredbi o ugovaranju i provedbi energetske usluge u javnom sektoru (Narodne novine broj 69/12, u daljnjem tekstu Uredba),

4. Projektni zadatak ovjeren pečatom i potpisom ovlaštene osobe podnositelja, pripremljen za provedbu projekta prema Uredbi, čiji je sastavni dio troškovnik s procjenom troškova predloženih mjera sukladno provedenom energetskom pregledu. Svojim tehničkim rješenjem prijedlog projektnog zadatka treba biti sukladan predmetu i ciljevima projekata Javnog poziva (točka I.) te Uputama podnositeljima,

5. Terminski plan provedbe projekta (naznačiti ključne faze projekta poput termina pokretanja postupka nabave, početka i završetka izvođenja radova i sl.),

6. Izvornik Potvrde Porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja ne stariju od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva,

7. Izjavu pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da li se PDV u računima za utvrđivanje opravdanih troškova Fonda koristi ili ne koristi kao pretporez u obračunskom razdoblju, ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe podnositelja.

c. Sufinanciranje Projekta rekonstrukcije sustava rasvjete putem ugovora o javno-privatnom partnerstvu

1. Prijavni obrazac (može se preuzeti sa službene stranice Fonda www.fzoeu.hr) popunjen te ovjeren pečatom i potpisom ovlaštene osobe podnositelja,

2. Izvješće o energetskom pregledu postojećeg sustava javne rasvjete izrađeno u skladu s Pravilnikom o energetskim pregledima građevina i energetskom certificiranju zgrada (Narodne novine broj 81/12, 29/13 i 78/13) i Metodologijom provođenja energetskog pregleda građevina,

3. Odobrenje Agencije za javno-privatno partnerstvo sa obrascem strukture očekivanih kapitalnih troškova u skladu s propisima iz područja javno-privatnog partnerstva,

4. Projektni zadatak pripremljen za provedbu projekta sukladno Odobrenju Agencije za javno privatno partnerstvo (točka 3.), čiji je sastavni dio troškovnik s procjenom troškova predloženih mjera sukladno provedenom energetskom pregledu. Svojim tehničkim rješenjem prijedlog projektnog zadatka treba biti sukladan predmetu i ciljevima projekata Javnog poziva (točka I.) te Uputama podnositeljima,

5. Terminski plan provedbe projekta (naznačiti ključne faze projekta poput termina pokretanja postupka nabave, početka i završetka izvođenja radova i sl.),

6. Izvornik potvrde porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja ne stariju od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva,

7. Izjavu pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da li se PDV u računima za utvrđivanje opravdanih troškova Fonda koristi ili ne koristi kao pretporez u obračunskom razdoblju, ovjerenu pečatom i potpisom ovlaštene osobe podnositelja.

Cjelokupna tehnička i ostala dokumentacija dostavljena u sklopu zahtjeva na ovaj Javni poziv ostaje u predmetnoj arhivi Fonda bez obveze povrata ili kopiranja iste od strane Fonda.

VI. DOSTAVLJANJE ZAHTJEVA

Rok za dostavu zahtjeva na Javni poziv počinje danom objave Javnog poziva na mrežnoj stranici Fonda, a završava istekom kalendarske godine 31. prosinca 2015., odnosno objavom o iskorištenosti predviđenih sredstava namijenjenih predmetu Javnog poziva.

Podnositelji svoje zahtjeve dostavljaju u zatvorenoj omotnici s nazivom, adresom podnositelja i naznakom: »Zahtjev na Javni poziv – javna rasvjeta«, preporučenom poštom (s naznakom datuma i vremena zaprimanja u poštanskom uredu na omotnici) ili osobno putem urudžbenog zapisnika Fonda na adresu: Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Radnička cesta 80, 10000 Zagreb.

Podnositelj zahtjeva u roku za dostavu zahtjeva, a prije donošenja odluke direktora Fonda, može svojom potpisanom izjavom zatražiti povrat zahtjeva, odustati od istog, izmijeniti ga ili isti dopuniti na zahtjev Fonda.

Dopunom dokumentacije nije dopušteno mijenjati zahtjev za sufinanciranje na način kojim se povećavaju tražena bespovratna sredstva od Fonda.

Ako podnositelj izjavom odustane od zahtjeva ili zaprimi obavijest Fonda kako je zahtjev nepotpuna/nesukladna uvjetima ovog Javnog poziva, podnositelj ima pravo dostaviti novi zahtjev na Javni poziv.

VII. OBRADA ZAHTJEVA

Fond neće razmatrati zahtjeve:

• koje su dostavljeni

– nakon isteka kalendarskog roka Javnog poziva, odnosno nakon iskorištenosti predviđenih sredstva za Javni poziv,

– na neki drugi način odnosno suprotno uvjetima iz Javnog poziva ili

– od podnositelja koji ovim Javnim pozivom nisu određeni kao korisnici sredstava Fonda,

– koje ne sadrže svu Javnim pozivom propisanu dokumentaciju iz točke V.,

• koje nisu predmet ovog Javnog poziva,

• podnositelja koji imaju nepodmirenu obvezu javnih davanja prema potvrdi porezne uprave,

• od podnositelja zahtjeva koji imaju neregulirano dugovanje prema Fondu

• za koje je Fond prethodno donio odluku po Javnom pozivu.

Fond može od podnositelja zahtjeva putem elektroničke pošte ili putem preporučene pošte zatražiti dopunu ili pojašnjenje dokumentacije ako je sastavni dio osnovnog zahtjeva. Ako podnositelj zahtjeva u roku 15 dana ne dostavi zatraženu dokumentaciju, smatrat će se da je odustao od zahtjeva, a Fond će pisanim putem izvijestiti podnositelja zahtjeva da iz navedenog razloga ne može ostvariti sredstva Fonda po ovom Javnom pozivu.

Zahtjevi se otvaraju i razmatraju kronološki, prema datumu i vremenu zaprimanja zahtjeva za sufinanciranje u poštanskom uredu ili u urudžbenom zapisniku Fonda (ako se zahtjev dostavlja osobno).

Zahtjevi pristigli na Javni poziv koji su pravovremeni, dopušteni i izjavljeni od strane podnositelja na koje se Javni poziv odnosi, ocjenjuju se u skladu s Pravilnikom o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda, o čemu se u roku od 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva izrađuje prijedlog o odabiru korisnika sredstava. Odluku o odabiru korisnika sredstava Fonda donosi direktor Fonda u daljnjem roku od 15 dana.

VIII. REALIZACIJA PRIHVAĆENIH ZAHTJEVA

Fond dostavlja odabranom podnositelju odluku direktora Fonda, putem preporučene pošte. Fond će na temelju odluke direktora Fonda s odabranim podnositeljem sklopiti ugovor o korištenju sredstava Fonda radi sufinanciranja provedbe Projekta.

Prije sklapanja ugovora s Fondom podnositelj je dužan dostaviti Fondu dokaz o provedenom postupku javne nabave, odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja te ugovor s odabranim izvođačem radova/pružateljem energetske usluge/privatnim partnerom s pripadajućim troškovnikom i rekapitulacijom troškovnika kao i drugu dokumentaciju na zahtjev Fonda.

U slučaju provedbe projekta putem ugovora o energetskoj usluzi ili putem ugovora o javno-privatnom partnerstvu podnositelj je dužan prije sklapanja ugovora s Fondom dostaviti dokumentaciju prema poglavlju V.a. točkama 3. i 4. Javnog poziva.

U slučaju da odabrani podnositelj ne postupi na navedeni način smatrat će se da je odustao od sklapanja ponuđenog ugovora s Fondom i gubi prava na odobrena sredstva po dostavljenoj odluci Fonda, o čemu će podnositelj zaprimiti pisanu obavijest.

Ugovorom će se sukladno općim aktima Fonda posebno urediti:

– iznos odobrenih sredstava Fonda,

– uvjeti i način isplate dodijeljenih sredstava Fonda,

– vremenski rok provedbe Projekta,

– način praćenja i kontrole namjenskog trošenja dodijeljenih sredstava Fonda,

– ostala međusobna prava i obveze.

Fond će na temelju obostrano potpisanog ugovora korisniku isplatiti sredstva na IBAN korisnika naznačen u prijavnom obrascu, u roku 30 dana od dana dostavljanja potpune dokumentacije za isplatu priznate od strane Fonda, koja uključuje ovjerene račune odabranog izvođača radova.

Krajnji rok za provedbu Projekta zaključno s dostavom potpune dokumentacije za isplatu sredstava Fonda ne smije biti dulji od 12 mjeseci od dana dostave odluke direktora o odabiru korisnika sredstava Fonda. U suprotnom će podnositelj izgubiti pravo na sredstva Fonda.

Fond pridržava pravo, za cijelo vrijeme trajanja sklopljenog ugovora, pratiti namjensko korištenje sredstava Fonda što uključuje i uvjete koje je trebao ispunjavati odabrani podnositelj, a koji su bili temelj za odobrenje sredstava i sklapanje ugovora. U slučaju nenamjenski utrošenih sredstava i nepoštivanja ugovornih obveza Fond ima pravo na povrat nenamjenski utrošenih sredstava sa zateznim kamatama.

IX. OSTALE INFORMACIJE

Ovaj Javni poziv objavljen je u Narodnim novinama i na mrežnoj stranici Fonda (www.fzoeu.hr). Prijavni obrazac objavljen je na mrežnoj stranici Fonda.

Dostavljanjem dokumentacije na ovaj Javni poziv, podnositelj daje odobrenje Fondu da osnovne podatke o njemu i o ponuđenom projektu objavi na mrežnoj stranici Fonda i u drugim izvješćima.

Dodatne obavijesti se mogu dobiti:

1. na telefone:

1) (01) 0800-200-170 besplatna INFO linija

2) (01) 5391-947 Goran Zdunić,

3) (01) 5391-956 Darijan Levak

4) (01) 5391-845 Damir Tomić

2. dostavom upita na e-adresu: JR-provedba-Javnipoziv@fzoeu.hr, te

3. u sjedištu Fonda, Radnička cesta 80, Zagreb.

Prilog:

– Prijavni obrazac,

– Upute podnositeljima za izradu zahtjeva na Javni poziv.

Fond za zaštitu okoliša i