Pozitivnim utjecajem tehnologije do svih građana
U vremenima kada građani očekuju kvalitetnije usluge, a lokalna i regionalna uprava suočava se s brojnim izazovima, od iznimne je važnosti stvoriti jednostavna, upotrebljiva i cjenovno učinkovita rješenja, koja moraju biti dostupna svim članovima zajednice a ne samo onima koji koriste računala.
Glavna je to poruka s treće konferencije „Dani lokalne i regionalne samouprave”, koja je okupila osamdesetak sudionika, u organizaciji Udruge gradova i tvrtke Microsoft Hrvatska. Uloga lokalne i regionalne samouprave je od iznimne važnosti. Ona organizira edukaciju, život građana te brine o socijalno ugroženim skupinama. Stoga smo s partnerima, prije dvije godine, pokrenuli inicijativu s kojom želimo približiti nove tehnologije i partnerska rješenja te predstaviti primjere dobre prakse, koji mogu poboljšati život građana i pomoći u učinkovitijoj organizaciji gradskih službi. Postoje mnoga rješenja koja mogu pomoći da bolje i brže odradimo posao, na zadovoljstvo svih – rekao je Ratko Mutavdžić, direktor sektora poslovanja s javnom upravom Microsofta Hrvatska.
U sklopu konferencije održan je i okrugli stol na temu „Kako tehnologijom pozitivno utjecati na život građana”. O projektima i planovima za budućnost raspravljali su Tatjana Holjevac, potpredsjednica Gradske skupštine Grada Zagreba, Marko Rakar, komunikacijski savjetnik, Davor Žmegač, potpredsjednik Udruge gradova i Gradonačelnik Kutine te Ratko Mutavdžić kao predstavnik Microsofta. Zaključujući okrugli stol, govornici i sudionici konferencije složili su se kako je građanima potrebno omogućiti pristup većem broju servisnih usluga, pri čemu bi na razini države trebalo definirati zajedničku infrastrukturu i skup servisa koji bi gradovi i općine potom mogli jednostavno implementirati na lokalnoj razini.
Gradovi i općine su temelj demokracije i dijelovi političkog sustava najbliži građanima. Baš zato, uporaba suvremenih tehnologija kroz lokalnu i regionalnu samoupravu treba biti jedan od prioriteta, kako bi dodatno ojačali neposrednu komunikaciju te osnažili utjecaj građana na donošenje i kontrolu odluka korištenjem suvremenih informatičkih alata koji omogućavaju online demokraciju – naglasio je Davor Žmegač, gradonačelnik Grada Kutine i potpredsjednik Udruge gradova.
Predstavnici tvrtke Libusoft Cicom i Geodetskog zavoda Rijeka prezentirali su rješenje koje omogućava optimizaciju poslovanja te povećanje prihoda komunalnih naknada. Zagrebački Geoportal, infrastrukturu prostornih podataka lokalne samouprave, prezentirali su predstavnici Grada Zagreba i tvrtke Apis IT, a implementaciju sustava eRačun korištenjem naprednih tehnologija izložili su predstavnici Grada Karlovca i tvrtke eVision.
Iskustva implementacije usluga u oblaku i sustava Office 365 u Općini Podstrana podijelio je predstavnik tvrtke Bios ICT, a rješenje za fiskalnu odgovornost s ciljem transparentnog poslovanja predstavio je splitski Enel. Primjere iz prakse o upravljanju koncesijama u županijama prezentirao je InfoDom, ističući važnost transparentnosti postupka i jednakog tretmana svih sudionika natječaja kao i osiguravanja kvalitetnog korištenja predmeta koncesije.
Zaključujući konferenciju, projekt Microsoft Community Center predstavili su gradonačelnik Grada Slatine, Ivan Roštaš i Ratko Mutavdžić iz Microsofta Hrvatska, pokazavši pritom projekt okrenut prema zajednici, a koji podržava razvoj tehničkih znanja pojedinaca, omogućuje pristup digitalnim sadržajima za građane bez obzira na dob, omogućuje izvođenje raznih informatičkih programa i ubrzano otvara svijet potpomognut tehnologijom svim građanima grada.