Supetar će prvi u Dalmaciji obračunavati odvoz smeća po volumenu predanog otpada
Od 1. studenoga 2017. godine na snagu stupa Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom koju je Vlada donijela krajem svibnja ove godine, a prema kojoj u cijeloj Hrvatskoj postaje obvezno odvojeno prikupljanje otpada.
Od tada jedinice lokalne samouprave imaju rok od tri mjeseca da donesu odluku o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada. Tom odlukom treba definirati koliki će udio u cijeni odvoza otpada za kućanstva imati fiksni troškovi komunalnih tvrtki, a koliki će biti varijabilni dio koji će ovisiti o količini otpada. Također, morat će se odrediti i visina ugovorne kazne za one koji ne budu odvajali otpad ili ga budu odlagali na neprimjerena mjesta
Suprotno navodima u Večernjem listu da nijedna jedinica lokalne samouprave takvu odluku još nije donijela, Grad Supetar je prvi koji je donio ovu Odluku te postaje prvi u Dalmaciji koji će od studenoga ove godine obračunavati odvoz smeća po načelu ”onečiščivać plaća”, tj. po volumenu predanog miješanog komunalnog otpada. Dugo su radili i pripremali ovaj novi sustav. Kupili su potrebnu komunalnu opremu, vozilo, sustav čipiranja kanti i napravili reorganizaciju informatičkog sustava. Ukupna vrijednost komunalne opreme, vozila i programa čipiranja kanta iznosila je 1,32 milijuna kuna od čega je Fond za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti financirao 60%.
Novi cjenik temeljem kojeg će se obračunavati usluga po načelu “onečiščivać plaća”, tj. po volumenu predanog miješanog komunalnog otpada na snazi je od 31. listopada 2017., a računi za mjesec studeni će korisnicima biti ispostavljeni po spomenutom novom cjeniku.
Sustav čipiranih kanta na terenu se provodi kroz pilot program naselja Škrip i Mirca, a kroz naredni mjesec provoditi će se na području čitavog Grada. Ovo je tek početak uvođenja ovog novog sustava.
Link:
http://www.kdgrad.hr/novosti/75-odvoz-smeca-po-nacelu-oneciscivac-placa.html