Akademija poslovne etike i usklađenosti započinje 11. ožujka

Akademija poslovne etike i usklađenosti započinje 11. ožujka

04. Ožujka 2020.

U sklopu pilot programa “Poboljšanje etičkog upravljanja u lokalnoj samoupravi” održava se edukacija – Akademija poslovne etike i usklađenosti (APEU) – kao modularni program specijalističkog usavršavanja koja s radom započinje 11. ožujka 2020. u Zagrebu.

Tvrtka Ravecon d.o.o. organizira edukaciju u sklopu pilot programa “Poboljšanje etičkog upravljanja u lokalnoj samoupravi” koncipiranu od više modula od kojih se prvi održava 11. ožujka 2020. u Zagrebu.

Podrška je to razvoju lokalne samouprave te jačanju integriteta i kapaciteta povjerenika za etiku, povjerljivih osoba za unutarnje prijave nepravilnosti i ostalih osoba u čijoj su nadležnosti odluke koje doprinose jačanju korporativne kulture i ugleda lokalne samouprave, zaštiti od nezakonitog poslovanja, prevenciji sukoba interesa, smanjenju koruptivnih i drugih rizika koje lokalna samouprava može pretrpjeti zbog neetičnih odluka te nepridržavanja zakona, propisa i standarda.

Redovna cijena Akademije iznosi 11.800 kuna + PDV no, zahvaljujući financijskoj podršci i inicijativi Vijeća Europe koje edukaciju sufinancira sa 70%, cijena Akademije iznosi 3.540,00 kuna + PDV po osobi, uz mogućnost prijave dvije osobe iz jednoga grada.
Iskaz interesa za prijavu molim pošaljite na e-mail: robert@ravecon.hr

U svrhu izgradnje i jačanja integriteta lokalne samouprave povjerenici za etiku i osobe za unutarnje prijave nepravilnosti imaju važnu ulogu. Znanja i vještine tih osoba ključne su za provedbu javnih politika te jačanje etičke kulture i osnaživanje povjerenja u rad javnopravnih tijela.

Akademija poslovne etike i usklađenosti (APEU) je modularni program specijalističkog usavršavanja namijenjen onima sa određenim znanjem, ali i početnicima. Kao dio pristupa profesionalnom razvoju povjerenika za etiku, kroz pažljivo odabrane teme prilagođene jednodnevnim radionicama, program pokriva ključna područja struke te osigurava temeljnu izobrazbu od strane domaćih i stranih predavača s dokazanim iskustvom. Stečena znanja moguće je brzo i efikasno primijeniti u svakodnevnom poslovanju tijela općine, grada ili županije

MODUL 1 (11. ožujka 2020.)
Osnove etike i usklađenosti
• Povijest i razvoj poslovne etike
• Uloga etike, usklađenosti i organizacijske kulture
• Etička načela (neovisnost, dobročinstvo, pravičnost, istinitost, povjerljivost…)
• Poštenje, moral, etika
• Zašto etika i usklađenost?
• Osnovni koncept poslovne etike
• Komponente djelotvornog programa etike i usklađenosti
• Prednosti programa usklađenosti
• Globalna situacija (zakoni, standardi, praksa, …)

MODUL 2 (18. ožujka 2020.)
Procjena rizika kao temelj programa etike i usklađenosti
• Što je procjena rizika usklađenosti?
• Razlika između funkcije usklađenosti i upravljanja rizicima
• Zašto provoditi procjenu rizika usklađenosti?
• Obuhvat procjene rizika usklađenosti
• Matrica procjene rizika usklađenosti
• Tko provodi procjenu rizika usklađenosti?
• Vrste rizika
• Provedba procjene rizika usklađenosti
• Što nakon procjene rizika?

MODUL 3 (25. ožujka 2020.)
Formiranje odjela za etiku i usklađenost

• Definiranje ciljeva odjela etike i usklađenosti
• Definiranje vrste odjela etike i usklađenosti (risk based vs value based)
• Funkcija odjela etike i usklađenosti te njegovo povezivanje/suradnja sa vodstvom organizacije (Uprava, Nadzorni odbor, …)
• Funkcija odjela etike i usklađenosti te njegovo povezivanje/suradnja sa ostalim odjelima (audit, kontrola, revizija, HR, …)
• Izgradnja programa etike i usklađenosti / Osnovni dijelovi programa etike i usklađenosti / Infrastruktura odjela etike i usklađenosti
• Kako “prodati” etiku i usklađenost vodstvu organizacije / Kako steći povjerenje vodstva organizacije / Kako osigurati financijsku podršku i resurse (budžet, ljudstvo, interni procesi vs angažman vanjskih stručnjaka)
• Struktura i načini/linije izvješćivanja vodstvu organizacije / Nadzor od strane vodstva organizacije / Uloga Uprave, Nadzornog odbora, … / Smjernice za bolje angažiranje vodstva organizacije
• Komunikacija odjela (interno i eksterno)
• Odgovornost za provedbu programa etike i usklađenosti (vodstvo organizacije vs audit vs kontrola vs compliance manager/officer)
• Administriranje unutar odjela etike i usklađenosti

MODUL 4 (1. travnja 2020.)
Izrada programa etike i usklađenosti
• Procjena rizika kao temelj izrade programa etike i usklađenosti (korupcija, sukob interesa, AML, treća strana, …)
• Organizacijska kultura kao temelj izrade programa etike i usklađenosti
• Standardi, politike, procedure
• Komunikacija, edukacija i trening
• Savjetovanje, zaprimanje pritužbi i nepravilnosti, istraživanje
• Stegovne mjere, nagrađivanje i poticaji
• Praćenje i revizija
• Procjena programa i poboljšanja

MODUL 5 (8. travnja 2020.)
Savjetovanje i zaprimanje pritužbi
• Organizacijska kultura kao temelj stvaranja organizacijske otvorenosti i transparentnosti
• Kultura „zviždanja“
• Savjetovanje kao dio sustava sprječavanja nepravilnosti
• Ustroj i uređenje postupka zaprimanja pritužbi i nepravilnosti
• Unutarnji sustavi prijavljivanja (vlastiti ili iz usluge)
• Sustav izvještavanja putem vruće linije i zviždanja
• Vanjski sustavi prijavljivanja (prijave nadležnom tijelu) i uloga pučkog pravobranitelja
• Javno razotkrivanje
• Proces interne istrage i ispitivanja prijave nepravilnosti
• Zaštita prijavitelja nepravilnosti
• Disciplina, nagrade i poticaji
• Zaštita prijavitelja nepravilnosti u Hrvatskoj
• Internacionalna praksa (EU, ISO, …)

MODUL 6 (15. travnja 2020.)
Učinkovita komunikacija, edukacija i trening u službi etike i usklađenosti
• Interna vs eksterna komunikacija
• Tone from the top / Buzz in the middle / Voice from the bottom
• Ovisnost komunikacije o organizacijskoj kulturi
• Savjeti za uspješnu komunikaciju u službi etike i usklađenosti
• Taktike i alati uspješne komunikacije u službi etike i usklađenosti
• Ciljevi edukacije
• Plan edukacije
• Provedba edukacije (metode, alati, …)
• Mjerenje uspješnosti edukacije

MODUL 7 (29. travnja 2020.)
Sprječavanje sukoba interesa, podmićivanja i korupcije
• Sukob interesa
• Podmićivanje
• Korupcija i njezini sindromi
• Utjecaj korupcije na razvoj društva i ekonomije
• Globalni pristup
• Elementi učinkovitog antikorupcijskog programa
• Procjena korupcijskog rizika
• Korupcija u privatnom i javnom sektoru
• Korupcija u javnoj nabavi
• ISO 37001 Sustav upravljanja za suzbijanje podmićivanja
• Politika zaprimanja darova i poklona
• Strategija suzbijanja korupcije u RH za razdoblje od 2015. do 2020. godine

MODUL 8 (6. svibnja 2020.)
Etika kod upravljanja ljudskim potencijalima
• Važnost poznavanja zakona i praksi (radnih, etičkih i usklađenosti)
• Procjena kandidata, budućih i sadašnjih zaposlenika
• Spolno uznemiravanje
• Privatnost
• Različitost
• Sigurnost i zdravlje
• Nasilje na radnom mjestu
• Stegovne mjere, nagrađivanje i poticaji, napredovanje
• Zapošljavanje/otkazi
• Promicanje ravnopravnosti i zabrana diskriminacije
• Promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom

MODUL 9 (13. svibnja 2020.)
Procjena, praćenje, revizija i evaluacija programa etike i usklađenosti
• Procjena i evaluacija programa etike i usklađenosti
• Testiranje i praćenje programa etike i usklađenosti
• Planovi i procedure
• Mjerenje učnikovistosti programa etike i usklađenosti
• Uspostava učinkovitog sustava pohrane informacija i upravljanja informacija
• Interne procjene programa etike i usklađenosti
• 3 linije obrane
• Izvješćivanje o indikatorima kritičnih situacija (Red Flags)
• Analitika podataka
• Važnost trajnog praćenja programa etike i usklađenosti

Izborni moduli (polaznik/polaznica bira jedan):

MODUL 10 (20. svibnja 2020.)
Etika u javnom sektoru i lokalnoj samoupravi
• Etika i politika
• Etika obavljanja javne službe i sukob interesa
• Politička odgovornost
• Važnost etičkog upravljanja u lokalnoj samoupravi
• Rizici i posljedice lošeg upravljanja u lokalnoj samoupravi
• Izgradnja etičke infrastrukture u lokalnoj samoupravi (etički kodeks, etički povjerenik, povjerljiva osoba, …)
• Komunikacija, edukacija i trening
• Etički menadžment
• Analiza korupcijskog rizika na lokalnoj razini
• Jačanje integriteta, odgovornosti i transparentnosti rada tijela jedinica lokalne samouprave korištenjem preporuka Vijeća Europe
• Ocjena razine javne etike u lokalnoj samoupravi korištenjem preporuka Vijeća Europe
• Index nacionalne razine javne etike

MODUL 10 (21. svibnja 2020.)
Uspostava sustava sprječavanja pranja novca i prijevara
• Razlozi za uspostavu sustava u poduzećima
• Uspostava sustava sprječavanja pranja novca
• Praćenje prijevara u poslovanju
• Izrada programa za sprječavanje prijevara
• Procjena rizika i utjecaj na poslovanje
• Mjere za poboljšanje i prevenciju
• Praksa i slučajevi