Kreativne i kulturne industrije – temelj razvojnih strategija gradova

U uredu Udruge gradova, 23. studenog 2015., održan je sastanak s predstavnicima Hrvatskog klastera kreativnih i kulturnih industrija (HKKKI) na kojem je dogovorena suradnja na zajedničkim projektima s ciljem da se najbolja iskustva hrvatskih i stranih gradova na području razvoja bazirnog na suradnji javnog sektora i kreativnih industrija što učinkovitije pretoče u široko primjenjenu praksu.
U razvojnim vizijama gradova, kreativne i kulturne industrije imaju važnu ulogu u formuliranju strateških planova, osmišljavanju prepoznatljivog identiteta, brendiranju i privlačenju investitora te osobito u razvoju lokalnog gospodarstva, poduzetništva, turizma, kulture i ostalih društvenih djelatnosti.
Upravo stoga, kreativne i kulturne industrije (KKI) danas su postale glavni razvojni think tank. Bez snažnih i pametno organiziranih stvaralačkih snaga više ne mogu ni gospodarstvo ni politika. Uspješne nacionalne i lokalne razvojne strategije 21. stoljeća u prvi plan ističu kreativnost i inovativnost u svim aspektima suvremenog života, pa tako i europski Horizon 2020.
U Hrvatskoj je nedavno sedam ministara potpisalo Deklaraciju o podršci kreativnim i kulturnim industrijama – riječ je o ministarstvima vanjskih i europskih poslova, poduzetništva i obrta, turizma, regionalnog razvoja, gospodarstva i znanosti, obrazovanja i sporta – a ministar kulture Berislav Šipuš pritom je naglasio: ‘Deklaracija jasno definira da su kulturne i kreativne industrije core business svih navedenih sektora’.
Udruga gradova u suradnji s HKKKI-jem u 2016. promovirat će ulogu te mogućnosti kreativnih i kulturnih industrija na gospodarski i društveni razvoj gradova.