Obrazovanje odraslih – novi članak

U sklopu projekta Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima objavljen je članak pod nazivom Pokazatelji sudjelovanja u obrazovanju odraslih u RH: nalazi recentnih europskih istraživanja. Autori rada su dr.sc. Teo Matković i Katarina Jaklin iz Instituta za društvena istraživanja.
Rad je nastao u sklopu projekta Tematska mreža Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima (UP.04.2.1.06.0032), čiji je nositelj Institut za razvoj obrazovanja. Projekt je ugovoren temeljem poziva „Tematske mreže za društveno-ekonomski razvoj tepromicanje socijalnog dijaloga u kontekstu unapređivanja uvjeta rada“ u okviru operativnog programa ”Učinkoviti ljudski potencijali” 2014. – 2020., te financiran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda.
Kako proizlazi iz sažetka rada, cilj je temeljem objavljenih pokazatelja LFS, AES i CVTS istraživanja, analizirati sudjelovanje u obrazovanju odraslih u Hrvatskoj u kontekstu drugih europskih zemalja. U radu su analizirani osnovni indikatori sudjelovanja u obrazovanju odraslih, kao i sudjelovanje s obzirom na socio-demografske karakteristike sudionika/ca i obilježja poduzeća koje provode osposobljavanje te spremnost i prepreke sudjelovanju. Hrvatska, iako prati obrasce primjetne u EU zemljama, znatno zaostaje u stopama participacije za većinom zemalja EU-27, bez obzira koju vrstu obrazovanja odraslih promatramo i temeljem kojeg istraživanja. Također, pojedine skupine rijetko su zastupljene u obrazovanju odraslih te snažnije zaostaju za EU-27 prosjekom. Ovi nalazi predstavljaju početnu točku za daljnje analize obrazovanja odraslih u Hrvatskoj koje bi trebale utvrditi primarne prepreke za pojedine društvene stupine koje iskazuju niže stope participacije, a koje bi pomogle razvoju usmjerenih obrazovnih politika u cilju otklanjanja ili barem smanjivanja tih prepreka.
Članak je dostupan ovdje.