Održan treći sastanak mreže Kreativnih gradova Hrvatske
Hrvatska slabo i neefikasno koristi svoje potencijale: primjerice, ogroman novac na štednji u bankama, niska razina kulture poduzetništva i privatnih ulaganja, plitko financijsko tržište, zapostavljena zemljišta i objekti… To su ključni izazovi koje nastojimo adresirati ovim projektom, rečeno je na trećem radnom sastanku mKGH.
Želja nam je da se usmjerimo na bitno, da prepoznamo svjetske ekonomske trendove i pokušamo u njima naći svoje mjesto, svoju ulogu i konkurentske prednosti na europskom i na globalnom tržištu. Kreativne i kulturne djelatnosti imaju u tome izuzetno važnu ulogu. Kreativa je pokretač svih razvojnih procesa, a naše gospodarstvo to dosta teško prepoznaje i teško se tome prilagođava.
U 2018., prvoj aktivnoj godini projekta, održano je više od 100 radnih sastanaka s ciljem osvješćivanja potencijala i mogućnosti kreativnog sektora, riješen je vizualni identitet i polazni elementi brend-strategije, postavljena je web stranica, mreži je pristupilo 25 gradova, te je održano 15-tak radionica mapiranja potencijala po metodi suradničkog upravljanja.
Središnja tema sastanka bile su smjernice za plan aktivnosti u 2019., te je dogovoreno da se, uz nastavak dosadašnjeg programa rada, organizira Dan kreativnih gradova s dodjelom nagrada za najbolje prakse, te da se formiraju uže programske grupe po 5-6 gradova koji će zajednički pripremati i realizirati pojedine projekte. U Klasteru kreativnih industrija imamo vodeće stručnjake u svim kreativnim i kulturnim djelatnostima, a u Udruzi gradova veliku organizacijsku i stručnu podršku, te s obzirom da su gradovi glavne razvojne lokomotive, ovo je jedinstvena prilika da svi zajedno otvorimo neke nove procese u društvu, u kulturi i u gospodarstvu.