Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija

Zatvori

10. studeni. 2021.

Održana edukativna radionica na temu obrazovanja odraslih

U sklopu Tematske mreže „Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ održana je prva edukativna online radionica na temu obrazovanja odraslih. Mreža je nastala u sklopu projekta koji vodi Institut za razvoj obrazovanja, a koji sufinancira Europska Unija iz Europskog socijalnog fonda. Udruga gradova sudjeluje u provedbi projekta kao partnerska organizacija.

Mreža će istražiti obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj na svim razinama obrazovanja, od ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja do visokog obrazovanja, uključujući i cjeloživotno obrazovanje. Na temelju identificiranih nejednakosti donijet će se preporuke i smjernice za njihovo otklanjanje.

Kako bi projektni partneri bili detaljnije upoznati sa specifičnostima obrazovanja odraslih, dr. sc. Tihomir Žiljak vodio je prvu edukativnu radionicu. Sudionici su dobili detaljniji uvid u koncept cjeloživotnog učenja i obrazovanja odraslih. UNESCO izdvaja tri ključna područja vještina i učenja odraslih: (1) osposobljavanje odraslih za pismenost i osnovne vještine; (2) kontinuirano osposobljavanje i profesionalni razvoj; (3) promicanje aktivnog građanstva kroz ono što je poznato kao obrazovanje u zajednici.

Obrazovanje odraslih u Republici Hrvatskoj definira se kao obrazovanje odraslih osoba koje u dobi uzrasta za redovito školovanje nisu dobile odgovarajuće obrazovanje ili im je potrebna nadopuna stručne naobrazbe. Jedan od najvećih izazova u obrazovanju odraslih je upravo u prilagodbi osnovnoškolskih i srednjoškolskih programa odraslim osobama koje iza sebe već imaju određeno životno iskustvo te prilagođavanje njihovih svjedodžbi standardima Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Također, valja napomenuti kako se u prijedlogu novog Zakona o obrazovanju odraslih pod pojmom obrazovanja odraslih misli samo na formalne oblike obrazovanja odraslih, dok su neformalno učenje i obrazovanje odvojeni pojmovi. Svakako bi bilo poželjno da novi Zakon omogući priznavanje neformalno i informalno stečenih znanja i vještina.

Drugi dio radionice bio je posvećen preprekama sudjelovanja odraslih u obrazovanju kao i trenutnom stanju obrazovanja odraslih u Hrvatskoj. Prepreke za sudjelovanje odraslih sistematizirane su u tri skupine ovisno o uzrocima te se dijele na osobno uvjetovane prepreke, programske prepreke te institucionalne prepreke. Većina prepreka je identificirana kroz održane fokus grupe te će detaljni nalazi za sve razine obrazovanja biti predstavljeni krajem godine. Da situacija nije idealna ukazuju i podaci Eurostata koji Hrvatsku stavljaju na dno Europske unije po sudjelovanju u obrazovnim programima sa svega 3% stanovnika u dobi između 25 i 65 godina, dok je prosjek na razini Europske unije 10%.

Završni dio radionice bio je posvećen politikama obrazovanja odraslih na razini Europske unije i Republike Hrvatske. Velike nade polažu se u novi Zakon o obrazovanju odraslih koji između ostalog i zakonski regulira prijedlog iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti o uvođenju vaučera za obrazovanje odraslih na iznos od 10.000 kuna po pojedincu.

Uskoro donosimo izvještaj izrađen na temelju dosadašnjih istraživanja te daljnji plan projektnih aktivnosti.

Besplatno se registrirajte

Besplatno se registrirajte

Registrirani korisnici imaju pristup većini naših zaštićenih materijala (ovisno o njihovim ovlastima unutar Grada). Zanimaju li vas koje su druge prednosti registracije?

Česta pitanja

Registrirani korisnici imaju pristup novoj kategoriji "Pitanja i odgovori" gdje mogu postavljati nova pitanja i odgovarati na već postavljena pitanja. Postavljeno pitanje automatski će se i bez moderiranja prikazati u kategoriji Na svako pitanje mogu odgovarati svi registrirani korisnici.

Prijava Registracija