Održana peta Škola za lokalni održivi razvoj u Puli

U sklopu projekta „SUSTINEO – Suradnjom, sudjelovanjem, istraživanjem i edukacijom za održivost“ 14. i 15. listopada 2021. godine održan je peti blok edukacije pod nazivom Škola za održivi razvoj. Fokus pete Škole bio je na planovima Europske Unije u području održivog razvoja te suradničkim upravljanjem kao instrumentom održivog razvoja.
Uvod u program edukacije napravila je Lidija Pavić-Rogošić (ODRAZ) osvrnuvši se na naučeno kroz dosadašnje trening blokove. Zatim je udruga Zelena Istra predstavila neke od svojih projekata. Sudionici su imali priliku posjetiti Savez udruga Rojc, prostor bivše vojarne u kojem djeluje i provodi svoje programe 110 udruga. Udruge su vlastitim zalaganjem i sredstvima uredile svoje prostorije i dale posve novu kvalitetu nekadašnjoj vojarni. Radom i programima udahnule su nov život objektu i gradu i stvorile temelje za daljnji razvoj. U budućnosti se očekuje još snažnija suradnja Grada Pule i OCD-a te još efikasnije sektorsko i međusektorsko umrežavanje i veće uključivanje zajednice u kreiranje programa. Polaznici su obišli i radio Rojc, Društveni vrt Pula te Nacionalni park Brijuni.
Tijekom drugog dana doc. dr. sc. Mario Munta (FPZG) održao je predavanje pod nazivom ˝EU u službi održivog razvoja˝. Predstavljen je Europski zeleni plan i Europski stup socijalnih prava, uloga Europskog semestra i Globalnih ciljeva održivog razvoja te objašnjeno što je Ekonomija krafne. Nakon toga održana je još jedna prezentacija s Fakulteta političkih znanosti, doc. dr. sc. Anka Kekez Koštro objasnila je ulogu suradničkog upravljanja kao instrumenta održivog razvoja.
U drugom dijelu dana, Igor Bajok (SMART) predstavio je participativno budžetiranje na primjeru Pazina te sudionike upoznao s društvenom igrom za održivi razvoj. Program je završen prezentacijom Ivana Zokovića pod nazivom ˝Energija zajednice˝.
Projekt financira Europski socijalni fond – Tematske mreže za društveno-ekonomski razvoj te promicanje socijalnog dijaloga u kontekstu unapređivanja uvjeta rada.