Ogledni primjerci općih akata, statuta i poslovnika, usklađeni s izmjenama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
Završne odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 144/12) i Zakona o lokalnim izborima („Narodne novine“, broj 144/12) propisuju obvezu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave da u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu navedenih propisa usklade svoje…
Zakoni su stupili na snagu 29. prosinca 2012., a rok za usklađivanje je 29. ožujka 2013. Nadamo se da će vam ogledni primjerci pomoći u usklađivanju akata. Napominjemo da su izrađeni na osnovu općih akata, statuta i poslovnika, koje je 2009. godine izradila gđa Helena Masarić, pročelnica Ureda Grada Opatije.
Najznačajnije promjene odnose se na prava, obveze, način rada i međusobne odnose izvršnog i predstavničkog tijela, s time da se odnosi unutar tekućeg mandata ne mijenjaju, jer je člankom 56. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi propisana odgoda primjene odredaba koje uređuju ova pitanja. Također se odgađa primjena članka 13. Zakona do stupanja na snagu Zakona o lokalnim izborima.
U važećim statutima i poslovnicima potrebno je izvršiti izmjene ili dopune odredaba statuta kojima se uređuju:
- ovlasti predstavničkog i izvršnog tijela
- provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga
- prava pripadnika nacionalne manjine
- mjesna samouprava
- upravljanje nekretninama i pokretninama u vlasništvu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
Također, potrebno je izvršiti izmjene i dopune odredaba poslovnika kojima se uređuju:
- konstituiranje predstavničkog tijela
- sazivanje sjednice predstavničkog tijela
- obnašanje dužnosti zamjenika člana predstavničkog tijela
- donošenje proračuna.
Dakako da će svaka jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prijedloge prilagoditi svojim prilikama i potrebama u granicama koje dopuštaju zakoni.
Ogledne primjerke možete pronaći u prilogu.