Plan razvoja obrazovanja na e-Savjetovanju

Nacrt Nacionalnog plana razvoja sustava obrazovanja do 2027. dostupan je za komentiranje. Poseban dio posvećen je analizi potreba i potencijala te glavnim izazovima u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovnoškolskog obrazovanja te predloženim mjerama. Pogledajte…
Savjetovanje je otvoreno OVDJE.
Molimo vas da obratite pažnju na točku 4. Sažetak analize razvojnih potreba i potencijala i glavni izazovi u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja.
Decentralizirano financiranje navodi se kao jedan od razloga nastanka regionalnih razlika u javnim izdacima za RPOO: „Financiranje RPOO-a isključivo iz lokalnih sredstava bez uplata iz državnog proračuna te nepostojanje jamstva upisa djece u RPOO (zakonski zajamčeno pravo na RPOO) dovode u pitanje pravednost i učinkovitost sustava.“
Nadalje, identificirano je 6 glavnih izazova od kojih se ističe nedostatan broj ustanova za RPOO i broj mjesta u takvim ustanovama, nedovoljan broj odgojitelja kao prepreka proširenju RPOO-a , osobito odgojitelja i stručnih suradnika u ruralnim i slabije razvijenim područjima. Također, tvrdi se da postojeći model financiranja otežava veću uključenost u predškolsko obrazovanje, a podjela odgovornosti u pogledu RPOO-a između središnje i lokalne vlasti nije optimalna i utječe na učinkovitost sustava. Obitelji u nepovoljnom položaju suočene su s većim izazovima u pogledu dostupnosti RPOO-a, a nedostatna je i primjena postupaka osiguravanja kvalitete u RPOO-u. Kratak program predškole za djecu koja nisu uključena u redovite programe RPOO-a ne može omogućiti djetetu iste mogućnosti za uključivanje u sustav osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja.
Stoga je u sklopu točke 5 definiran Posebni cilj broj 1: Omogućiti pristupačnost sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja svakom djetetu u sklopu kojeg je predloženo 6 mjera.
Mjera 1.1. Osigurati potrebnu infrastrukturu kako bi se omogućila dostupnost kvalitetnog RPOO-a
Mjera 1.2. Svakom djetetu u dobi od 6 godina osigurati pristup odgoju i obrazovanju kao dijelu obveznoga odgojno-obrazovnog sustava i osigurati pretpostavke za besplatni rani i predškolski odgoj i obrazovanje za svu djecu uz pomoć postupnog pristupa
Mjera 1.3. Donijeti ključne politike o odgojiteljima, osigurati odgovarajući broj i kvalitetu odgojitelja, stručnih suradnika i rukovoditelja te povećati atraktivnost zanimanja
Mjera 1.4. Unaprijediti model financiranja i ojačati ulogu središnje vlasti u donošenju dijela ključnih odluka u RPOO-u
Mjera 1.5. Povećati jednakost dostupnosti RPOO-a djeci iz različitih JLP(R)S, kao i djeci u nepovoljnom položaju
Mjera 1.6. Unaprijediti postupke osiguravanja kvalitete u RPOO-u
Mjera 1.7. Povećati razinu internacionalizacije ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Ljubazno vas molimo da obratite pažnju na objavljeni Nacrt, posebice na istaknute izazove i predložene mjere, te da komentirate direktno na poveznici e-Savjetovanja: https://esavjetovanja.gov.hr/Econ/MainScreen?EntityId=22062#_Toc108010567 ili pošaljete svoje komentare na info@udruga-gradova.hr
E-savjetovanje otvoreno je do 19.11.
Nacrt ćemo komentirati kao Udruga gradova, ali i kao Mreža Cjeloživotno učenje za sve u kojoj je Udruga gradova aktivan član. Mreža je nastala u sklopu projekta „Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ koji financira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Nositelj projekta je Institut za razvoj obrazovanja, a Udruga gradova partner na projektu.