Što gradovi objavljuju na svojim webovima?
„Lokalna Hrvatska“, nacionalni servis vijesti lokalne samouprave, za potrebe Udruge gradova analizirala je vijesti i informacije koje je u 2022. godini kroz projekt objavilo 30 gradova (24% gradova u RH). Pogledajte tko je bio najaktivniji i na koje teme.
„Lokalna Hrvatska“ je nacionalni servis vijesti lokalne samouprave koji prikuplja, analizira i redistribuira vijesti JLP(R)S s interneta u zajedničko nacionalno okruženje kroz portalni servis, PDF izdanje, društvene mreže, stranice Udruge gradova RH, vanjske displaye i mobilnu H2S aplikaciju.
Za potrebe Udruge gradova analizirane su vijesti i informacije koje je u 2022. godini kroz projekt objavilo 30 gradova (24% gradova u RH). U projektu je 2022. sudjelovalo 6 županija (30% od broja županija u RH), 30 gradova (24% gradova u RH) i 19 općina (4% općina u RH) te LAG Međimurski doli i bregi, Udruga gradova u RH i Hrvatska zajednica županija. U prosjeku je prenošeno 45 vijesti svakog dana, a u ukupnom broju 55% vijesti su objavili gradovi (53% sudionika servisa), 26% županije (11% sudionika servisa), 16% općine (33% sudionika LH) te 3% ostali.
Analiza aktivnosti gradova
Iako su vijesti stizale s područja 18 županije, vijesti gradova su dolazile iz 13 županija diljem Hrvatske, najviše s prostora Splitsko-dalmatinske županije 19%, zatim s područja Zagrebačke županije 15%, te Varaždinske županije 14%.
Iz takvog, prilično reprezentativnog okružja 24% hrvatskih gradova, provedena je analiza internet objava.
Po vrsti objava,
23,3% se odnosilo na najave i obavijesti, 16,7% na pozive, natječaje, javne rasprave i uvide, dok a 60% objava predstavljalo informativne tekstove i fotografije nakon događaja.
Po temama,
najviše se toga, 20,3% odnosilo na komunalne zahvate i probleme, okoliš, gradnju, stanovanje, 13,6% na događaje iz kulture i umjetnosti u lokalnoj zajednici, te 10,6% općenito na lokalnu samoupravu i proračune.
Treba napomenuti da u analizi objava po temama ukupni zbroj postotaka premašuje 100% jer su pojedine objave klasificirane u više područja.
10.4% ukupnog sadržaja je bilo vezano uz sport, lov, ribolov, planinari, rekreacija, 7,2% vijesti uz škole, fakultete, obrazovanje i znanost, a slijedile je 5,8% o proslavama Adventa, Božića, Nove godine, Uskrsa, kao i 5,0% onih koje su obilježavale nacionalne i razne međunarodne dane i praznike.
4,9% su činile objave uz brigu o predškolskom odgoju, vrtićima i djeci, a 4,2% one uz ruralni razvoj, poljoprivredu, ribarstvo i gastro manifestacije.
3,6% se odnosilo na Crveni križ, socijalne ili humanitarne akcije, 3,3% na branitelje i obilježavanja sjećanja na Domovinski rat ili one uz oružane snage i sigurnost, a 3,1% uz dobrovoljna vatrogasna društva, civilnu zaštitu, prirodne nepogode i GSS. Jednako su bile zastupljene i objave uz Turizam i sezonske manifestacije.
2,9% su činile vijesti uz gospodarstvo, poduzetništvo, obrtništvo, a 2,8% prostora su zauzele najave i izvješća s lokalnih vijeća .
2,3% se odnosilo na zdravstvo dok su 2,2% bile općenito vijesti uz mladu generaciju. 1,6% objava je bilo vezano uz prirodu i zaštitu okoliša, kao i one uz umirovljenike i treću dob.
1,5% je zauzela međunarodna suradnja, 1,3% vjerski događaji ili prijemi crkvenih dužnosnika, informacije uz organizacije civilnog društva (OCD), udruge i volontere, a 1,1% one uz osobe s invaliditetom ili s teškoćama, 1,0% uz koronavirus.
0,8% prostora objava je bilo o obilježavanjima datuma iz povijesti ili arheološkim istraživanjima, baš koliko i onih uz energetsku učinkovitost.
0,7% vijesti se odnosilo na aktvnosti uz demografiju, obitelj ili socijalnu politiku, kao i one o EU aktivnostima i projektima, pa i one uz žene ili poticanje ravnopravnosti spolova.
Na začelju tema su 0,6% o zaštiti životinja, zatim praćenja poklada, pusta, karnevala ili proslave Valentinova dok je 0,5% objava bilo o migrantima ili izbjeglicama.
Interesantno je da se tek 0,3% vijesti odnosi na posjete Predsjednika RH, Predsjednika Vlade RH ili ministara, baš koliko i onih iz lokalne stranačke politike ili bilo koje vrste izbora, 0,2% je pripalo vijestima iz LAG-ova, kao i objave uz nacionalne manjine.
Najaktivnije JLP(R)S
Gradovi su na godišnjoj razini u prosjeku objavljivali 304,43 vijesti po JLS, cc 1,22 po radnom danu (250 radnih dana u 2022.), a evo i 10 najaktivnijih po broju objava:
Samobor 830
Požega 674
Kutina 642
Ivanec 608
Solin 522
Ilok * 497
Hvar * 479
Zabok 400
Varaždin 373
Sisak 360
* Ilok i Hvar su bili aktivniji na Facebooku pa su za njih vijesti preuzimane s Facebooka.
Za 2023. Lokalna Hrvatska najavljuje i specifične analize dostupne svakom sudioniku o njegovim aktivnostima, dok Udruga gradova nastavlja permanentno prenosi vijesti gradova, uključenih u Lokalnu Hrvatsku, direktno na svom webu.
Od 8.2.2011. iza ovog projekta je više od 3.000 dnevnih Newslettera i više od 2.200 magazinskih PDF izdanja lokalnih vijesti, a u protekloj, 2022. godini je prenijela 16.115 vijesti i informacija s direktnim poveznicama na web stranice JLP(R)S iz 55 jedinica lokalne samouprave diljem Hrvatske, Za JLP(R)S koje su bile aktivnije na društvenim mrežama (19% sudionica), Lokalna Hrvatska je preuzimala objave s Facebooka koje su na kraju činile 11% sadržaja, a u servis su ušle i objave s YouTube kanala 42% sudionica koje su činile 2,9% ukupnog broja vijesti. (Od video objava formirana je i zasebna, stalno ažurirana YouTube playlista.)