Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija

Zatvori

20. ožujak. 2023.

Što gradovi objavljuju na svojim webovima?

„Lokalna Hrvatska“, nacionalni servis vijesti lokalne samouprave, za potrebe Udruge gradova analizirala je vijesti i informacije koje je u 2022. godini kroz projekt objavilo 30 gradova (24% gradova u RH). Pogledajte tko je bio najaktivniji i na koje teme.

„Lokalna Hrvatska“ je nacionalni servis vijesti lokalne samouprave koji prikuplja, analizira i redistribuira vijesti JLP(R)S s interneta u zajedničko nacionalno okruženje kroz portalni servis, PDF izdanje, društvene mreže, stranice Udruge gradova RH, vanjske displaye i mobilnu H2S aplikaciju.

Za potrebe Udruge gradova analizirane su vijesti i informacije koje je u 2022. godini kroz projekt objavilo 30 gradova (24% gradova u RH). U projektu je 2022. sudjelovalo 6 županija (30% od broja županija u RH), 30 gradova (24% gradova u RH) i 19 općina (4% općina u RH) te LAG Međimurski doli i bregi, Udruga gradova u RH i Hrvatska zajednica županija. U prosjeku je prenošeno 45 vijesti svakog dana, a u ukupnom broju 55% vijesti su objavili gradovi (53% sudionika servisa), 26% županije (11% sudionika servisa), 16% općine (33% sudionika LH) te 3% ostali.

Analiza aktivnosti gradova

Iako su vijesti stizale s područja 18 županije, vijesti gradova su dolazile iz 13 županija diljem Hrvatske, najviše s prostora Splitsko-dalmatinske županije 19%, zatim s područja Zagrebačke županije 15%, te Varaždinske županije 14%.

Iz takvog, prilično reprezentativnog okružja 24% hrvatskih gradova, provedena je analiza internet objava.

Po vrsti objava,

23,3% se odnosilo na najave i obavijesti, 16,7% na pozive, natječaje, javne rasprave i uvide, dok a 60% objava predstavljalo informativne tekstove i fotografije nakon događaja.

Po temama,

najviše se toga, 20,3% odnosilo na komunalne zahvate i probleme, okoliš, gradnju, stanovanje, 13,6% na događaje iz kulture i umjetnosti u lokalnoj zajednici, te 10,6% općenito na lokalnu samoupravu i proračune.
Treba napomenuti da u analizi objava po temama ukupni zbroj postotaka premašuje 100% jer su pojedine objave klasificirane u više područja.
10.4% ukupnog sadržaja je bilo vezano uz sport, lov, ribolov, planinari, rekreacija, 7,2% vijesti uz škole, fakultete, obrazovanje i znanost, a slijedile je 5,8% o proslavama Adventa, Božića, Nove godine, Uskrsa, kao i 5,0% onih koje su obilježavale nacionalne i razne međunarodne dane i praznike.
4,9% su činile objave uz brigu o predškolskom odgoju, vrtićima i djeci, a 4,2% one uz ruralni razvoj, poljoprivredu, ribarstvo i gastro manifestacije.
3,6% se odnosilo na Crveni križ, socijalne ili humanitarne akcije, 3,3% na branitelje i obilježavanja sjećanja na Domovinski rat ili one uz oružane snage i sigurnost, a 3,1% uz dobrovoljna vatrogasna društva, civilnu zaštitu, prirodne nepogode i GSS. Jednako su bile zastupljene i objave uz Turizam i sezonske manifestacije.
2,9% su činile vijesti uz gospodarstvo, poduzetništvo, obrtništvo, a 2,8% prostora su zauzele najave i izvješća s lokalnih vijeća .
2,3% se odnosilo na zdravstvo dok su 2,2% bile općenito vijesti uz mladu generaciju. 1,6% objava je bilo vezano uz prirodu i zaštitu okoliša, kao i one uz umirovljenike i treću dob.
1,5% je zauzela međunarodna suradnja, 1,3% vjerski događaji ili prijemi crkvenih dužnosnika, informacije uz organizacije civilnog društva (OCD), udruge i volontere, a 1,1% one uz osobe s invaliditetom ili s teškoćama, 1,0% uz koronavirus.
0,8% prostora objava je bilo o obilježavanjima datuma iz povijesti ili arheološkim istraživanjima, baš koliko i onih uz energetsku učinkovitost.
0,7% vijesti se odnosilo na aktvnosti uz demografiju, obitelj ili socijalnu politiku, kao i one o EU aktivnostima i projektima, pa i one uz žene ili poticanje ravnopravnosti spolova.

Na začelju tema su 0,6% o zaštiti životinja, zatim praćenja poklada, pusta, karnevala ili proslave Valentinova dok je 0,5% objava bilo o migrantima ili izbjeglicama.
Interesantno je da se tek 0,3% vijesti odnosi na posjete Predsjednika RH, Predsjednika Vlade RH ili ministara, baš koliko i onih iz lokalne stranačke politike ili bilo koje vrste izbora, 0,2% je pripalo vijestima iz LAG-ova, kao i objave uz nacionalne manjine.

Najaktivnije JLP(R)S

Gradovi su na godišnjoj razini u prosjeku objavljivali 304,43 vijesti po JLS, cc 1,22 po radnom danu (250 radnih dana u 2022.), a evo i 10 najaktivnijih po broju objava:

Samobor 830
Požega 674
Kutina 642
Ivanec 608
Solin 522
Ilok * 497
Hvar * 479
Zabok 400
Varaždin 373
Sisak 360
* Ilok i Hvar su bili aktivniji na Facebooku pa su za njih vijesti preuzimane s Facebooka.

Za 2023. Lokalna Hrvatska najavljuje i specifične analize dostupne svakom sudioniku o njegovim aktivnostima, dok Udruga gradova nastavlja permanentno prenosi vijesti gradova, uključenih u Lokalnu Hrvatsku, direktno na svom webu.

Od 8.2.2011. iza ovog projekta je više od 3.000 dnevnih Newslettera i više od 2.200 magazinskih PDF izdanja lokalnih vijesti, a u protekloj, 2022. godini je prenijela 16.115 vijesti i informacija s direktnim poveznicama na web stranice JLP(R)S iz 55 jedinica lokalne samouprave diljem Hrvatske, Za JLP(R)S koje su bile aktivnije na društvenim mrežama (19% sudionica), Lokalna Hrvatska je preuzimala objave s Facebooka koje su na kraju činile 11% sadržaja, a u servis su ušle i objave s YouTube kanala 42% sudionica koje su činile 2,9% ukupnog broja vijesti. (Od video objava formirana je i zasebna, stalno ažurirana YouTube playlista.)

Besplatno se registrirajte

Besplatno se registrirajte

Registrirani korisnici imaju pristup većini naših zaštićenih materijala (ovisno o njihovim ovlastima unutar Grada). Zanimaju li vas koje su druge prednosti registracije?

Česta pitanja

Registrirani korisnici imaju pristup novoj kategoriji "Pitanja i odgovori" gdje mogu postavljati nova pitanja i odgovarati na već postavljena pitanja. Postavljeno pitanje automatski će se i bez moderiranja prikazati u kategoriji Na svako pitanje mogu odgovarati svi registrirani korisnici.

Prijava Registracija