Što općine, gradovi i županije objavljuju na svojim webovima?
„Lokalna Hrvatska“, nacionalni servis vijesti lokalne samouprave, koji prikuplja, analizira i redistribuira vijesti JLP(R)S s interneta u zajedničko nacionalno okruženje kroz portalni servis, objavila je detaljnu analizu internet objava hrvatskih JLPR(S) te proglasila najaktivnije u 2022. godini.
„Lokalna Hrvatska“ je nacionalni servis vijesti lokalne samouprave koji prikuplja, analizira i redistribuira vijesti JLP(R)S s interneta u zajedničko nacionalno okruženje kroz portalni servis, PDF izdanje, društvene mreže, stranice Udruge gradova RH, vanjske displaye i mobilnu H2S aplikaciju.
U vremenima u kojima su mainstream mediji odavno ukinuli lokalne dopisnike a tekstove iz lokalnih sredina objavljuju najčešće u svjetlu afera i crno-žutih kronika, te vremenima kad na portalima vladaju samo klikabilni naslovi, stavljanje vijesti s lokalnih webova u nacionalno okruženje je dobrodošao informativni servis. Ovakvim pristupom „Lokalna Hrvatska“ izvlači vijesti iz lokalnih „dvorišta“ u kojima ih prate samo domaći žiteljii i stanovnici, te stavlja u nacionalni kontekst gdje služe kao informacije i poticaj ili inspiracija ostalim jedinicama lokalne samouprave, povećavaju vidljivost svih sredina podjednako, a građanima Hrvatske daju osjećaj zajedništva svih dijelova Hrvatske.
Od 8.2.2011. iza ovog projekta je više od 3.000 dnevnih Newslettera i više od 2.200 magazinskih PDF izdanja lokalnih vijesti, a u protekloj, 2022. godini je prenijela 16.115 vijesti i informacija s direktnim poveznicama na web stranice JLP(R)S iz 55 jedinica lokalne samouprave diljem Hrvatske, Za JLP(R)S koje su bile aktivnije na društvenim mrežama (19% sudionica), Lokalna Hrvatska je preuzimala objave s Facebooka koje su na kraju činile 11% sadržaja, a u servis su ušle i objave s YouTube kanala 42% sudionica koje su činile 2,9% ukupnog broja vijesti. (Od video objava formirana je i zasebna, stalno ažurirana YouTube playlista https://lokalnahrvatska.hr/videovijesti.
Lokalna Hrvatska 2022. godine
U projektu je 2022. sudjelovalo 6 županija (30% od broja županija u RH), 30 gradova (24% gradova u RH) i 19 općina (4% općina u RH) te LAG Međimurski doli i bregi, Udruga gradova u RH i Hrvatska zajednica županija.
U prosjeku je prenošeno 45 vijesti svakog dana, a u ukupnom broju 55% vijesti su objavili gradovi (53% sudionika servisa), 26% županije (11% sudionika servisa), 16% općine (33% sudionika LH) te 3% ostali.
Vijesti su dolazile s područja 18 županija diljem Hrvatske, najviše s prostora Splitsko-dalmatinske županije (16%), zatim s područja Zagrebačke županije (15%), te Krapinsko-zagorske županije (7,1%). LAG Mdb, Udruga gradova RH i Hrvatska zajednica županija su doprinijele servisu Lokalne Hrvatske sa 2,66% vijesti.
Iz takvog, prilično reprezentativnog okružja (10% JLP(R)S) , „Lokalna Hrvatska“ je provela analizu internet objava hrvatskih županija, gradova i općina.
O čemu su na svojim webovima pisale JLP(R)S?
Po vrsti objava, 17 % se odnosilo na najave i obavijesti, 15 % na pozive, natječaje, javne rasprave i uvide, 8 % je bilo vezano uz izvješća o COVIDu dok je 60 % objava predstavljalo informativne tekstove i fotografije nakon događaja.
Po temama, najviše se toga odnosilo na komunalne zahvate i probleme, okoliš, gradnju, stanovanje (15,46%), zatim na događaje iz kulture i umjetnosti u lokalnoj zajednici (10,24%) te općenito lokalnu samoupravu i proračune (9,82%). Sport, lov, ribolov, planinari, rekreacija su zauzimali 7,98% ukupnog sadržaja, vijesti iz škola, fakulteta, obrazovanja i znanosti 7,16% a ruralni razvoj, poljoprivreda, ribarstvo i gastro manifestacije dobile 4,82% objava.
Po učestalosti slijedile su vijesti o proslavama Adventa, Božića, Nove godine, Uskrsa (4,58%), pa one koje su obilježavale nacionalne i razne međunarodne dane i praznike (4,38%) te objave uz brigu o predškolskom odgoju, vrtićima i djeci (3,85%).
Napisi uz branitelje i obilježavanja sjećanja na Domovinski rat ili one uz oružane snage i sigurnost bili su prisutni u 3,28%, dobrovoljna vatrogasna društva, civilna zaštita, prirodne nepogode i GSS u 3,27% a Crveni križ, socijalne ili humanitarne akcije u 3,26%.
Turizam i sezonske manifestacije su zauzimale 3,09% objava, gospodarstvo, poduzetništvo, obrtništvo 3,04%, zdravstvo 2,66% dok su najave i izvješća s lokalnih vijeća dobila 2,54% prostora.
Slijede one iz prirode i zaštita okoliša (1,94%), općenito vijesti uz mlade (1,82%), međunarodna suradnja (1,69%), a zatim umirovljenici i treća dob (1,51%) te vjerski događaji ili prijemi crkvenih dužnosnika (1,44%).
Organizacije civilnog društva (OCD), udruge i volonteri su predstavljali 1,27% objava kao i EU aktivnosti i projekti, a one uz osobe s invaliditetom ili s teškoćama 1,04%. Žene ili aktivnosti u poticanju ravnopravnosti spolova su bile zastupljene u 0,83%, dok su one o obilježavanjima datuma iz povijesti ili arheološkim istraživanjima zauzele 0,75% prostora, baš kao i vijesti uz demografiju, obitelj ili socijalnu politiku ili energetsku učinkovitost.
Na začelju tema su vijesti iz LAG-ova (0,51%), one o zaštiti životinja (0,49%), objave o migrantima ili izbjeglicama (0,48%), te praćenje poklada, pusta, karnevala ili proslave Valentinova (0,42%). Interesantno je da se vijesti uz posjete Predsjednika RH, Predsjednika Vlade RH ili Ministara pojavljuju tek u 0,36%, one iz lokalne stranačke politike ili bilo koje vrste izbora 0,22%, a objave uz nacionalne manjine u 0,21% izvješća.
* Obzirom da su pojedine vijesti pokrivale istovremeno više područja zbroj postotaka nije 100%.
Najaktivnije JLP(R)S
Kad su izuzeta dnevna izvješća o COVIDu 19, Zlatne, Srebrne i Brončane plakete za Internet aktivnost u 2022. u svojim kategorijama po količini objava su zaslužili:
ZLATNA PLAKETA: Međimurska županija, Samobor, Pitomača
SREBRNA PLAKETA: Dubrovačka županija, Požega, Vela Luka
BRONČANA PLAKETA: Krapinsko-zagorska županija, Kutina, Šolta
Uz podršku Udruge gradova u RH i Hrvatske zajednice županija projekt nacionalnog servisa vijesti lokalne samouprave se nastavlja i u 2023. godini. Udruga gradova će widgetom na web stranicama i dalje nastaviti direktni prijenos gradskih vijesti „Lokalne Hrvatske“ pa se nadamo da će se što više članica pridružiti servisu, pogotovo kako bismo dobili kvalitetnu analizu i za ovu godinu.