Komunikacija s građanima: ”business as usual”? Malo vjerojatno.
Anketa „Kako gradovi komuniciraju s građanima“ koju su proveli Udruga gradova i Savez društava „Naša djeca“ uz pomoć konzultantske tvrtke Re:public obuhvatila je komunikacijske resurse, navike, preferencije, kanale i alate koje gradovi koriste u komunikaciji s građanima. Donosimo vam prvi dio rezultata i smjernica.
Danas gotovo nema područja života ni rada za kojega bismo sa sigurnošću mogli tvrditi kako se stvari odvijaju svojim uobičajenim tijekom, jer više nema ni onoga što možemo zvati „uobičajeni tijek“. To znači da se i gradovi u komunikaciji i održavanju odnosa s građanima suočavaju s novim okolnostima za koje je potrebno ne samo prilagoditi prakse komuniciranja, nego ponekad i prilagoditi način razmišljanja.
Odgovori gradova ukazali su na nekoliko izazova o kojima je ovdje riječ. U nastavku ih navodimo, a klikom na link pročitajte više o svakom od njih:
IZAZOV 1: Izradite komunikacijski plan
72% gradova nema komunikacijski plan. Izrada komunikacijskog plana nije najjednostavnija stvar na svijetu, ali svakako jednostavnija od donošenja gradskog proračuna. Ako vam zatreba, uvijek možete potražiti pomoć stručnjaka u izradi plana.
IZAZOV 1
IZAZOV 2: Održavajte fizičku, a ne socijalnu distancu prema građanima
Fizička distanca ne smije biti i socijalna distanca, a iz komunikacije ne treba isključivati građane koji nemaju pristup ili ne koriste digitalnu tehnologije. Budite kreativni!
IZAZOV 2
IZAZOV 3: Pitajte građane jesu li zadovoljni komunikacijom
Dobro je ako smatramo da je komunikacija s građanima kvalitetna, ali slažu li se građani s tim? Potrudite se doznati.
IZAZOV 3
IZAZOV 4: Ne oslanjajte se previše na web stranice
Lijepe i funkcionalne web stranice, ponos su svakog grada, ali ne zaboravimo: web stranice nisu primarno namijenjene dvosmjernoj komunikaciji.
IZAZOV 4
Osim ovog aspekta komunikacije s građanima, anketa „Kako gradovi komuniciraju s građanima“ obuhvatila je i pitanja sudjelovanja građana u radu lokalne samouprave, komunikacije u vrijeme epidemije koronavirusa te komunikacije s djecom, a rezultate i preporuke o svakom od područja donosimo u sljedećim tekstovima.