O nama

Udruga gradova je nacionalna, nestranačka i nepristrana zajednica gradova osnovana 2002. godine s ciljem poticanja suradnje jedinica lokalne samouprave i promicanja zajedničkih interesa gradova u Republici Hrvatskoj. Međutim, u drugim organizacijskim oblicima na području Republike Hrvatske djelovala je od 1971. godine.

Udruga ima 127 članova i svoju djelatnost financira iz članarine, EU fondova, međunarodnih darovnica, kotizacija od stručnih skupova, donacija, itd. Svaki grad član u udruzi zastupa gradonačelnik. Osnove djelovanja uređene su Statutom i Poslovnikom.

U gradovma koji su učlanjeni u udrugu živi ukupno 2 993 438 milijuna stanovnika (69,86% ukupnog stanovništva RH) te administrativno obuhvaćaju 20.968 km2 teritorija RH (37,05% ukupne površine).

Predsjednik Udruge gradova je Željko Turk, gradonačelnik Zaprešića, a potpredsjednici su Iva Rinčić, gradonačelnica Rijeke i Loris Peršurić, gradonačelnik Poreča. Mandat predsjednika i članova predsjedništva traje 4 godine, u pravilu od jednih do drugih lokalnih izbora.

 Osnovne vrijednosti

Udruga gradova vjeruje u…

  • Predstavničku i uključivu lokalnu samoupravu
  • Lokalnu samoupravu kao temelj vlasti u Republici Hrvatskoj
  • Važnost i vrijednost javne uprave
  • Lokalnu nadležnost nad lokalnim poslovima
  • Predanost najvišim etičkim standardima za sve javne dužnosnike
  • Dijalog i uzajamno uvažavanje
  • Predviđanje potreba zajednice i pronalaženje načina za zadovoljenje tih potreba i poboljšanje kvalitete življenja
  • Partnerstvo i suradnju kao temelj za osnaživanje gradova i zastupanje zajedničkih interesa svih gradova u Republici Hrvatskoj

Ciljevi i aktivnosti Udruge gradova

Ciljevi:

  • Decentralizacija ovlasti i financija s razine središnje vlasti na gradove
  • Promicanje interesa lokalne samouprave u javnosti
  • Poticanje suradnje jedinica lokalne samouprave

Aktivnosti:

  • Praćenje rada Hrvatskog sabora, Vlade RH i nadležnih ministarstava
  • Proučavanje, analiziranje i istraživanje pitanja od važnosti za lokalnu samoupravu
  • Izrada prijedloga novih zakona, odnosno izmjena i dopuna zakona na prijedlog članica
  • Ocjena učinaka zakona i propisa na lokalnu samoupravu
  • Pružanje mišljenja i prijedloga o zakonima kojima se uređuju poslovi lokalne samouprave i drugi društveni odnosi lokalnog značenja
  • Lobiranje za izmjene zakona od važnosti za lokalnu samoupravu
  • Organiziranje skupova i susreta radi rasprava o zajedničkim problemima gradova kao jedinica lokalne samouprave
  • Savjetovanje članova

U uredu Udruge je trenutačno je zaposleno pet osoba:

  • Nives Kopajtich Škrlec, koordinatorica Ureda
  • Dario Runtić, savjetnik
  • Marko Ercegović, savjetnik
  • Maja Govorčinović, savjetnica
  • Lucija Jusup, savjetnica

Ured obavlja poslove kojima se ostvaruju Statutom propisane djelatnosti Udruge, a osobito stručne, pravne, organizacijske i administrativne poslove koji se odnose na:

  • pripremu i održavanje sjednica Skupštine, Predsjedništva i drugih tijela Udruge,
  • pripremu i izradu prijedloga zakona i drugih propisa koji se odnose na lokalnu samoupravu,
  • pripremu i izradu prijedloga proračuna Udruge,
  • suradnju Udruge s tijelima državne vlasti u izradi zakonskih rješenja,
  • praćenje izmjena zakonodavstva,
  • organizaciju rada stručnih radnih skupina ili povjerenstava
  • informiranje članova Udruge u skladu s odredbama Statuta, a posebice o novostima i događanjima te izmjenama zakonodavstva,
  • organizaciju savjetovanja, seminara, okruglih stolova,
  • uređivanje web stranice Udruge,
  • međunarodnu suradnju Udruge te
  • sve druge poslove po nalogu predsjednika i Predsjedništva, u skladu sa Statutom