Završeno istraživanje o mogućnostima prevencije obrazovne nejednakosti djece rane, predškolske i osnovnoškolske dobi
U sklopu projekta Tematska mreža „Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima“ provedeno je istraživanje o obrazovnim nejednakostima u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju te osnovnoškolskom obrazovanju. Pozivi za sudjelovanje u istraživanju upućeni su svim predškolskim ustanovama i osnovnim školama u Hrvatskoj te je kroz tri mjeseca istraživanja prikupljen reprezentativan uzorak.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u godini prikupljanja podataka (2021./22.) u sustavu je ukupno radilo 13.446 odgojitelja, 12.506 učitelja razredne nastavne i 16.994 učitelja predmetne nastave. Primijenjena je metoda uzorkovanja jednakim vjerojatnostima odabira (sampling with equal probabilities), pri čemu je vjerojatnost ulaska ispitanika u uzorak unutar svakog stratuma bila proporcionalna broju zaposlenika u svakoj ustanovi (probability proportional to size) jer su pozivi za sudjelovanje u istraživanju upućeni svim odgojno-obrazovnim ustanovama u Hrvatskoj. Ovim putem želimo zahvaliti svim Gradovima koji su dali doprinos istraživanju na način da su proslijedili poziv za sudjelovanje u istraživanju svim ustanovama za predškolski odgoj i obrazovanje kojima su osnivači.
Projektnom timu predstoji analiza prikupljenih podataka te ćemo vas na jesen obavijestiti o glavnim nalazima istraživanja. Do tada preporučamo da, ukoliko još niste, posjetite nedavno kreiranu web stranicu Obrazovanje za sve na adresi: https://www.obrazovanjezasve.hr/.
Web stranica, kao i istraživanje, rezultat su projekta Tematska mreža Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima. Projekt financira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Nositelj projekta je Institut za razvoj obrazovanja, a Udruga gradova partner na projektu.
Do sljedećeg javljanja, svakako sugeriramo da pogledate ranije objavljenu publikaciju „Obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj – Izazovi i potrebe iz perspektive dionika sustava obrazovanja“ koja donosi jedinstven pogled na obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj iz perspektive cijele obrazovne vertikale. Publikacija predstavlja prvi korak u pokretanju nacionalnog dijaloga o osiguravanju cjeloživotnog obrazovanja dostupnog svima te povećanju kvalitete i uključivosti cjelokupnog hrvatskog obrazovnog sustava.
Također, u nastavku donosimo i dva članka u kojima je Thomas Farnell, koordinator istraživanja o obrazovnoj nejednakosti iz Instituta za razvoj obrazovanja, govorio o dosadašnjem radu Mreže i budućim planovima.
